اهواز از مجتمع‌های قرآنی بی‌بهره است/ لزوم برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در اهواز
کد خبر: 1428273
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
مدیر ارشاد خوزستان:

اهواز از مجتمع‌های قرآنی بی‌بهره است/ لزوم برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: قنواتی با بیان اینکه شهرستان اهواز از مجتمع‌های فرهنگی ـ قرآنی بی‌بهره است، گفت: بنابراین نمایشگاه قرآنی باید در همه سال برپا بوده تا همواره مردم با آثار دینی و قرآنی مرتبط شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جاسم صفات، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در چهارمین یادواره شهیدان فعال قرآنی شهرستان اهواز با محوریت شهید محمود طیبی که شب گذشته، 20 تیر در هشتمین نمایشگاه قرآن کریم خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه در کنار برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه قرآن نخستین یادواره شهدای قرآنی اهواز برگزار شده است، گفت: نخستین دوره این یادواره با محوریت شهید گازرپور و پس از آن طلبه شهید شفیعی و سومین یادواره به نام شهید دغاغله برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد عملیات رمضان در 23 تیر سال 61 هستیم، بیان کرد: در عملیات رمضان و در استان خوزستان حدود 129 نفر به شهادت رسیدند و 120 نفر نیز در ایام ماه رمضان در هشت سال دفاع مقدس به درجه شهادت نائل شدند.

صفات در ادامه به فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید در سه محور اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در کانون‌های فرهنگی، حسینیه‌ شاهد و مدارس شاهد صورت می‌گیرد و تاکنون 235 حافظ تربیت شده‌اند. هم‌اکنون این اداره‌کل دارای ده‌هزار فعال قرآنی است.

وی گفت: شهید محمود طیبی در اردیبهشت سال 44 در نفت‌سفید به دنیا آمد. درعملیات رمضان سال 61 مجروح شد و در سال 62 در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه مشهد پذیرفته شد و سرانجام در 26 آذر سال 65 درعملیات کربلای 5 شهید شد.

به گزارش ایکنا در ادامه این مراسم همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی حال حاضر همچنان مانند سال‌های اول اجرا می‌شود، گفت: شهدا میراث و هویت معنوی ما محسوب می‌شوند و بی‌توجهی به آنها در درجه اول به خود صدمه می‌رساند. آنچه که همه مردم شهرستان اهواز را به هم پیوند داده ارادت به تشیع و اهل‌بیت(ع) است و جوانانی که برای سربلندی اسلام، ایران و انقلاب اسلامی خونشان ریخته شد.

قنواتی ادامه داد: آنچه که می‌تواند این پیوندها را برقرار کند مداومت این مسئله است. در این میان برگزاری این نمایشگاه قرآن نمی‌تواند پاسخگوی این پیوندها باشد. شهرستان اهواز از مجتمع‌های فرهنگی قرآنی بی‌بهره است و بنابراین نمایشگاه قرآنی باید در همه سال برپا بوده تا همواره مردم با آثار دینی و قرآنی مرتبط شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه شهر ما فاقد موزه شهدا است، گفت: آثار بسیاری از شهدا وجود دارد که باید نسل آینده با آنها مرتبط شود. هویت و اعتقادات ما در این شهر باید در آثار و طراحی شهری نمایان شود.

وی با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی روز قدس گفت: باید با راهپیمایی در این روز پاسخگوی عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی باشیم.

یادآوری می‌شود که در این مراسم مادر و پدر شهید محمود طیبی و خانواده برخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان اهواز حضور داشتند.

captcha