نهادینه شدن فرهنگ متعالی قرآن‌ نیازمند عزم و نهضتی ملی است
کد خبر: 1428287
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵

نهادینه شدن فرهنگ متعالی قرآن‌ نیازمند عزم و نهضتی ملی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تقویت فضای قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ متعالی قرآنی نیازمند عزم و نهضتی ملی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سعید شبستری، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی شب گذشته، 20 تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم تبریز‌ با اشاره به اینکه تقویت فضای قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ متعالی قرآن در جامعه نیازمند نهضتی ملی است، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در عین حمایت از سوی نهادهای دولتی به‌صورت مردمی اجرا شود.
وی حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‎های دینی را بسیار نقش‌آفرین و مهم برشمرد و گفت: با سیاست‌گذاری مناسب و اولویت‌سنجی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم؛ چراکه اگر بخواهیم شعار سال را محقق کنیم باید به رویکرد مردمی شدن برنامه‎های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
شبستری گفت: در برهه‌ کنونی که جنگ نرم اساسی‌ترین حربه‌ دشمنان اسلام و ایران برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است، بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و بسط و ترویج فرهنگ ارزشی و دینی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می‌شود.
وی افزود: امسال با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، زمینه برای اصحاب فرهنگ و قرآن بیش از پیش فراهم شده تا با پیروی از منویات رهبری گام‌های مؤثرتری را در مهندسی فرهنگی و مذهبی جامعه بردارند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار تأکید کرد: همچنین با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید در حمایت ویژه از فعالیت‌های قرآنی، زمینه مناسبی برای بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و همچنین تولید آثار فاخر در این حوزه پدید آمده که امیدواریم اصحاب قرآنی از این زمینه‌ فراهم شده بیشترین و بهترین بهره را ببرند.
شبستری گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در رمضان که بهار قرآن است اقدام مبارکی است که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نهادهای فرهنگی استان انجام شده و زمینه‌ساز حضور جوانان متعهد گشته، اما با توجه به ظرفیت غنی تبریز در حوزه علوم قرآنی انتظار می‌رود در دوره‌های آتی برگزاری این نمایشگاه، شاهد برگزاری باشکوه‌تر آن باشیم.

captcha