اولین محفل انس با قرآن در فضای عمومی شهر رشت برگزار شد
کد خبر: 1429269
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
با حضور حاج سعید طوسی؛

اولین محفل انس با قرآن در فضای عمومی شهر رشت برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری رشت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) اولین محفل انس با قرآن با قرائت حاج سعید طوسی را در فضای عمومی شهر قدس رشت برگزار کرد.

مرتضی عاطفی، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در حاشیه اولین محفل انس با قرآن که شب گذشته، 21 تیر در فضای عمومی بوستان قدس رشت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان در زمینه جلسات انس با قرآن در قالب «ترنم وحی»، از این مراسم به‌عنوان دومین ترنم وحی در سال 93 نام برد که با همکاری سپاه ناحیه رشت به انجام رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه، از نقش این مهم در تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی گفت و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در فضاهای عمومی و استقبال خوب مردم از اینگونه مراسم، نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در قالب این طرح در سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری رشت احساس شد که خوشبختانه با حضور پرشور مردم، زمینه لازم جهت تقویت هرچه بهتر این مراسمات در آینده فراهم شد.

عاطفی افزود: پس از برگزاری منظم محافل انس با قرآن با تلاوت موضوعی آیات قرآن کریم در مساجد صادقیه، مسجد قدس(میدان فرهنگ)، مسجد امام حسین(ع)(شهرک صبا)، مسجد صاحب‌الزمان(عج)(سیاه اسطلخ)، مسجد هاشمی، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد امام علی(ع)(حاج مجتهد)، این بار نهمین مراسم معنوی محفل انس با قرآن در این سطح تشکیل شد که امیدواریم این حرکت مثبت فرهنگی را که به صورت دو ماه یکبار برگزار می‌شود، بتوانیم در مناسبت‌های مختلف مذهبی در سطح تفرجگاه‌های عمومی شهر رشت به اجرا برسانیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در پایان نیز ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، لزوم تقویت آموزه‌های قرآنی را در سطح جامعه مورد تاکید قرار داد.
به گزارش ایکنا، شهردار رشت، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان فرهنگی استان در این مراسم حضور داشتند؛ تلاوت آیات قرآن کریم توسط حاج سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن، مولودی‌خوانی محمد رمضانپور و مسابقه حضوری از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

captcha