طرح ضیافت اندیشه با هدف افزایش مهارت و معرفت اساتید برگزار می‌شود
کد خبر: 1429494
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

طرح ضیافت اندیشه با هدف افزایش مهارت و معرفت اساتید برگزار می‌شود

گروه اندیشه: یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اساتید دو دوره کلاس در نظر گرفته است و در این راستا طرح ضیافت اندیشه با هدف افزایش مهارت و معرفت اساتید اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید کافی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: بحث «دانش‌افزایی» به آموزش بعضی از اساتید باز می‌گردد یعنی برخی اساتید هستند که تک بعدی تربیت می‌شوند یعنی فرد یک مهندس خوب یا دکتر عالی در رشته تخصصی خود است. اما در برخی مسائل دینی، سیاسی و فرهنگی جامعه و روابط خانوادگی اطلاعاتی ندارند.

وی افزود: برای رفع این نقیصه، شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اساتید دو دوره کلاس در نظر گرفته است که شامل دوره مهارت‌افزایی و معرفت‌افزایی در قالب طرح ضیافت اندیشه اساتید است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: دوره مهارت‌افزایی شامل روش تحقیق و روش تدریس و دوره معرفت‌افزایی نیز شامل پنج رشته فلسفه، علم و معرفت شناسی_تاریخ، فرهنگ و تمدن، اندیشه سیاسی، اصول تعلیم و تربیت و اخلاق است.

حجت‌الاسلام کافی گفت: از سال 90 ضیافت اندیشه اساتید شروع شده و در دانشگاه‌های کل کشور با استقبال خوبی از سوی اساتید دانشگاه روبرو شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی همدان حوزه فلسفه علم و معرفت‌شناسی را برای سال سوم برگزار کرده است که بحث آن پیرامون ممکن بودن یا نبودن علم دین است و اگر ممکن است چه شکل از آن کمترین اشتباه و بیشترین قدرت و قوت را دارد.

حجت‌الاسلام کافی ابراز کرد: سایر اساتید نیز در بحث اندیشه سیاسی و سایر مباحث تدریس دارند و هر استادی برای یک درجه ارتقا در دانشگاه باید این پنج گرایش را بگذراند.

captcha