ثبت نام طرح ملی تلاوت قرآن در نمایشگاه قرآن مشهد انجام می‌شود
کد خبر: 1430980
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۷
ویژه نوجوانان؛

ثبت نام طرح ملی تلاوت قرآن در نمایشگاه قرآن مشهد انجام می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن ویژه نوجوانان در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد توسط مؤسسه قرآنی صراط صورت می‌گیرد.

حسین مقدم‌کیا، مدیر مؤسسه صراط مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن ویژه نوجوانان در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد توسط مؤسسه قرآنی صراط انجام می‌‍شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی تلاوت قرآن به عنوان طرح بلندمدت شش ساله‌ ویژه پسران 8 تا 16 ساله است، اظهار کرد: این نوجوانان طی آزمونی به این کلاس‌ها ورود پیدا کرده و علاوه بر تلاوت، رشته‌های حفظ، ترجمه، مفاهیم و تجوید را نیز آموزش می‌بینند.

مدیر مؤسسه صراط مشهد با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان باید بر اساس لوح‌های فشرده‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، 4 نوع تلاوتی که برای آن‌ها مشخص شده را امتحان بدهند، ادامه داد: این سومین سالی ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن ویژه نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد است که زمان ثبت‌نام تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مقدم‌کیا با اشاره به استان‌های شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت قرآن کریم، گفت: شهرها و استان‌هایی همچون خراسان رضوی، تهران، اسلام‌شهر، اراک، قزوین، سیستان و بلوچستان، اصفهان، ساری، اردبیل، تبریز و قم در این طرح شرکت داشته‌اند.

مدیر مؤسسه صراط مشهد کرد: این طرح با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد، صداوسیمای خراسان رضوی، حوزه علمیه خراسان، کانون فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

captcha