توکل بر خدا مبنا و انرژی حرکت ما قرار گیرد
کد خبر: 1432266
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

توکل بر خدا مبنا و انرژی حرکت ما قرار گیرد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با بیان اینکه توکل به خدا نباید باعث ایستادگی و عدم تلاش باشد، گفت: توکل باید مبنا و انرژی حرکت و فعالیت ما باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرهنگ مصطفی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه امروز، 31 تیر در نشست هم‌اندیشی با موضوع توکل که با حضور تمامی پایوران سپاه ناحیه در حسینیه سپاه این ناحیه برگزار شد، با بیان اینکه توکل به خدا نباید باعث ایستادگی و عدم تلاش باشد، اظهار کرد: توکل باید مبنا و انرژی حرکت و فعالیت ما باشد.

وی افزود: توکل بر خدا بدون برنامه‌ریزی، نظم و اصول کاری نمی‌تواند به تنهایی نتیجه مطلوب را به دنیال داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که فرمود «ما موظف به تکلیف هستیم»، افزود: از ثمرات توکل این است که ما به تکلف عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در همه آیات الهی به توکل بر خداوند سبحان سفارش فراوانی شده و از آن به یقین داشتن به رحمت خداوند یاد شده است که رسیدن به آرامش، استقامت، ایمان حقیقی و رسیدن به پیروزی از جمله آثار مورد اشاره توکل در قرآن ‌کریم.

سرهنگ مصطفی‌پور ایمان، تسلیم، تقوا و توجه به حاکمیت خداوند سبحان را از زمینه‌های توکل در قرآن‌ کریم دانست و ابراز کرد: در قرآن بر این نکته مهم تأکید شده است توکل مؤمنان فقط باید بر خداوند متعال بوده و از توسل به ابزار دیگر اجتناب شود و بیماردلی، شرک، گمراهی و نفاق از جمله موانع مورد اشاره توکل در قرآن است.

وی با اشاره به روزهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس، یادآور شد: هر گوشه‌ای از این نظام حرکت انقلابی و هر لحظه‌اش نشان‌دهنده ثمرات توکل است.

مصطفی‌پور ادامه داد: این قدرت توکل امام بود که به ما آموخت تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم و نتیجه را به خدا واگذا کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه در پایان با اشاره به تهاجمات دشمن، گفت: در برخی مواقع با دیدن این هجمه احساس می‌شود که دل انسان خالی شده است، در این جا آدمی جز توکل بر خدا، امید به خدا و نصرت الهی دلگرمی دیگری ندارد.

captcha