خروج از بن‌بست ۶۶ ساله فلسطین با احیای وحدت اسلامی مدنظر امام راحل
کد خبر: 1432297
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
مصطفوی تصریح کرد:

خروج از بن‌بست ۶۶ ساله فلسطین با احیای وحدت اسلامی مدنظر امام راحل

گروه سیاسی: دبیر کل اتحادیه سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین با تأکید بر اینکه راه خروج از بن بست ۶۶ ساله فلسطین چیزی جز تبعیت از راه امام خمینی(ره) نیست، اظهار کرد: امام راحل روز قدس را اعلام کرد تا فرهنگ یکرنگ بودن جوامع اسلامی حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،همایش «فلسطین، پاره تن اسلام» امشب 31 تیرماه، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام راحل، زهرا مصطفوی، دبیرکل اتحادیه سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صاحبه عربی، همسر رئیس جمهوری و مرضیه دباغ در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم لیلی بروجردی به نیابت از مادر متن سخنرانی  زهرا مصطفوی، دبیرکل اتحادیه سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین، را که بر اثر کسالت قادر به سخنرانی نبود، قرائت کرد.

امروز چه باید بکنیم؟

در متن سخنرانی مصطفوی آمده است: «جنگ سوم رژیم صهیونیستی بر ضد مردم مظلوم غزه و تکرار صحنه‌های دلخراش و فاجعه آمیز  کشتار صدها نفر از انسان‌ها و تخریب خانه‌های آنان دل هر انسانی را به درد می‌آورد؛ تصاویر زنان و فرزندانی که قربانی جنون رژیم صهیونیستی شده‌اند این سؤال را به ذهن می‌آورد که باید چه بکنیم؟

اگر نظام بین‌الملل به دلیل مشارکت در ایجاد و استمرار این رژیم از جنایات آنان حمایت می‌کند، جوامع جهانی برای تغییر این واقعیت چه باید بکنند؟ 

راه خروج از این بن بست 66 ساله چیزی جز تبعیت از راه امام خمینی(ره) نیست. امام راحل روز قدس را اعلام و ملت اسلامی را به تظاهرات فراخواندند تا فرهنگ یکرنگ بودن حاصل شود. ابتدا امام راحل و سپس مقام معظم رهبری در کنار فرهنگ سازی از مقاومت همه جانبه در لبنان و فلسطین حمایت عملی کردند.

خداوند زمانی که ایستادگی آن‌ها را دید، نصرت خود را بر آنان نازل ساخت و بدین گونه بود که امیدی برای تغییر این معادله بسته نمایان شد ولی دشمن برای بر هم زدن فرایند وحدت امت اسلام که امام راحل آغاز کرده بود افراد جاهل و متعصب اسلام نما را تحت عناوین گرو‌ههای تکفیری سازمان داد و آنان را به جان ملت‌های مسلمان منطقه انداخت تا اولویت تضاد جهان اسلام با رژیم صهیونیستی تغییر یابد و به تضادهای داخلی مبتنی بر مذهب تغییر جهت دهد، بدین ترتیب بود که تضادها را به داخل جهان اسلام هدایت کردند.

بازگرداندن آرمان آزادی فلسطین به اولویت جهان اسلام؛ تکلیف هر مسلمان

امروزه بازگرداندن آرمان آزادی فلسطین به اولویت جهان اسلام یک تکلیف برای هر مسلمان است. وضعیت امروز ایجاب می‌کند‌ که به صورت شفاف با گروه‌هایی که وحدت اسلامی را تهدید می‌کنند، برخورد قاطع شود تا این فرایند انحرافی مهار شود و یک بار دیگر برخورد با غده سرطانی که جهان اسلام را تهدید می‌کند در اولویت سیاسی هر مسلمان قرار گیرد. سپس با کار، اشتراک مساعی و تلاش در سطح جوامع اسلامی و دیگر جوامع خواهیم توانست ابعاد انسانی و مشروعیت تاریخی و سیاسی قضیه را روشن کنیم و نهایتا همه به جامعه مظلوم فلسطین کمک کنیم تا این ملت رنجدیده بتوانند مانند دیگر جوامع جهان در صلح و امنیت و به دور از خشونت و کشتار زندگی کنند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسینی، مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، به ارائه توضیحاتی پیرامون اتحادیه سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین پرداخت و گفت: این اتحادیه 35 عضو از سراسر دنیا دارد و 80 نفر نیز در صف انتظار هستند تا با برپایی اجلاس بعدی اعضای جدید اتحادیه مشخص شوند.

وی با اشاره به برپایی 10 اجلاس از سوی اتحادیه سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین در سراسر جهان گفت: دو مورد از این اجلاس‌ها  در ایران و الباقی در سایر نقاط دنیا برگزار شده است.

بازگشت اسلام برای آزادی فلسطین

سخنران دیگر این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) بود. وی مبارزات امروز ملت فلسطین را دور جدیدی از بازگشت اسلام برای آزادی فلسطین دانست و گفت: فلسطین یک محدوده جغرافیایی نیست بلکه مسجد الاقصی، قبله‌گاه و نقطه کانونی توجه تمامی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه برخی انقلاب‌ها بافت‌های اجتماعی را تغییر می‌دهند و گفتمانی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تغییر گفتمان در تمام دنیا ایجاد کرد و دین را که در نگاه چپ‌ها افیون توده‌ها و در نگاه راستی‌ها یک شی عبادی بود، به هویت اصلی خود بازگرداند.

وی انقلاب ایران را انقلابی سیاسی، اجتماعی و تاریخ‌ساز دانست و گفت: پیام انقلاب ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی بود و جریانات دینگرا را به میان ادیان ومذاهب دیگر برد. آنچه امروز در فلسطین شاهد هستیم، بازگشت دینداران به مبازره و معنا یافتن شهادت است.

حجت‌الاسلام خمینی در پایان سخنان خود بزرگترین لطف در حق اسرائیل را به وجود آمدن اختلاف میان جوامع اسلامی دانست و گفت: امروز جوامع اسلامی باید با یکدیگر متحد و نقطه کانونی خشم خود را متوجه جنایات اسرائیل کنند.

رونمایی از تمبر یادبود فلسطین

بنا بر این گزارش، همایش فلسطین پاره تن اسلام با رونمایی از تمبر یادبود حمایت از مردم فلسطین و تجلیل از امیر تاجیک، خواننده سرودی با مضمون فلسطین و دباغ، فعال خوزه فلسطین پایان یافت.

captcha