برگزاری شش مسابقه قرآنی در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1432307
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵

برگزاری شش مسابقه قرآنی در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کمیته مسابقات نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شش مسابقه با موضوعات قرآنی را در حاشیه این نمایشگاه برگزار کرده است.

علی‌اکبر روحی، مسئول کمیته مسابقات نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه این کمیته شش مسابقه با موضوعات قرآنی را در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌کند، به برگزاری مسابقه کتابخوانی «ستاره جوانی» اشاره کرد و گفت: سؤالات این مسابقه برگرفته از کتاب «ستاره جوانی» است که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب را درباره جوانان دربر‌‌دارد.

وی درباره نحوه شرکت در این مسابقه گفت: متقاضیان برای شرکت در مسابقه کتاب خوانی ستاره جوانی می توانند فرم سوالات مربوط به مسابقه را از غرفه کانون شهید روحی مستقر در این نمایشگاه به صورت حضوری دریافت کرده و یا با مراجعه به سایت مرکز مجازی مسابقات کانون شهید روحی به نشانی www.m-ketab.ir، فایل پی دی اف کتاب و سوالات را دریافت کرده و به آن پاسخ دهند.

روحی با بیان اینکه تاکنون هزار و 500 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان مهلت برپایی نمایشگاه دو هزار و 500 نفر در این مسابقه شرکت کنند زیرا بازدیدکنندگان نمایشگاه استقبال خوبی از مسابقه کتابخوانی ستاره جوانی داشته اند.

وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی آخرین موعود نیز اشاره کرد و افزود: این کتاب درباره موضوع مهدویت از نگاه قرآن کریم است و متقاضیان می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت کنند که تاکنون نیز 1500 نفر در این مسابقه کتابخوانی آخرین موعود در نمایشگاه قرآن مشهد شرکت کردند.

روحی همچنین مسابقه کتاب خوانی از کتاب تفسیر سوره حجرات نوشته حجت الاسلام قرائتی را یکی دیگر از مسابقات برگزار شده در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد عنوان کرد و گفت: این مسابقه نیز با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده و متقاضیان می توانند به صورت حضوری و اینترنتی در این مسابقه شرکت کنند.

مسئول کمیته مسابقات نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در خصوص مسابقه حضوری که از سوی فرهنگسرای سلامت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار می شود، گفت: در این مسابقه، شرکت کنندگان تعدادی سوال با موضوع سلامت از نگاه قرآن را دریافت کرده و به صورت حضوری به آنان پاسخ می دهد.

مسابقه کتاب خوانی «رمضان با قرآن» و مسابقه حضوری پاسخ به سوالات قرآنی که از سوی کانون جواد الائمه(ع) و دانشگاه پیام نور مشهد برگزار می شود از دیگر مسابقاتی است که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در حال برگزاری است.

captcha