برپایی نمایشگاه در باغ‌موزه دفاع مقدس پیوند قرآن با محتوایش بود
کد خبر: 1432404
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی:

برپایی نمایشگاه در باغ‌موزه دفاع مقدس پیوند قرآن با محتوایش بود

گروه جامعه: عضو مجلس خبرگان رهبری درباره برگزاری بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلای تهران «قرآن در مسجد» بود و برگزاری این نمایشگاه در باغ‌موزه دفاع مقدس ارتباط دادن قرآن با محتوایش.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به بیان دیدگاه‌ خود در خصوص برگزاری بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن برای همه مسلمانان و اهل قرآن است و همه نمایشگاه‌های قرآن که تاکنون در این 22 سال برگزار شده است، انصافاً خوب و قابل تقدیر هستند؛ دست‌اندرکاران برگزاری تمامی این دوره‌ها نیز تلاش کرد‌ه‌اند تا گوشه‌ای از عظمت قرآن و عشق مردم به قرآن را نشان دهند.
وی تصریح کرد: اعلام این مطلب که یک دوره از نمایشگاه امتیاز ویژه‌ای داشته یا دارد به معنی نفی تلاش‌های مسئولان سایر دوره‌ها نیست. هر نمایشگاه علاوه بر داشتن امتیازهای نمایشگاه‌های پیش از خود، باید نسبت به سال‌های قبل پیشرفت و نوآوری‌های جدیدی داشته باشد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص برپایی نمایشگاه بیست و دوم در باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی امتیازهای ویژه‌ای داشت؛ از جمله اینکه قرآن در مسجد بود، امکانات وسیعی در این مکان وجود داشت، محل برگزاری نمایشگاه نزدیک بود و ... . اما برگزاری نمایشگاه در باغ موزه نیز امتیازهای خاص خود را داشت از جمله اینکه قرآن را با محتوایش ارتباط داده است.

خدمات متقابل نمایشگاه قرآن و باغ‌موزه دفاع مقدس

وی ادامه داد: یکی از محتواهای ارزشمند قرآن جهاد و ایثارگری است و در این دوره قرآن در باغ ایثارگری و جهاد قرار گرفت و جهاد و مقاومت را تداعی می‌کرد. از سوی دیگر تاحدودی مردم باغ موزه دفاع مقدس را زیاد نمی‌شناختند و یا برای بازدید این مکان کمتر مراجعه می‌کردند که با برگزاری نمایشگاه قرآن در این محل، باغ موزه دفاع مقدس به خوبی به مردم معرفی شد. در اصل خدمات متقابلی بین نمایشگاه قرآن و باغ موزه صورت گرفت است.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی چینش باغ موزه برای برگزاری نمایشگاه قرآن را بهتر از مصلی دانست و گفت: در نمایشگاه بیست‌و‌دوم پیدا کردن بخش‌های مختلف، چینش طولی نمایشگاه، ازدحام کمتر و یافتن محصولات، غرفه‌ها، مراکز و مطالب ارائه شده راحت‌تر و بهتر بود. تقسیم بندی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف نیز جامع و متناسب صورت گرفته بود. 
وی ادامه داد: در بخش انتشارات به راحتی امکان یافتن کتاب مورد نظر وجود داشت، بخش هنرهای قرآنی برجستگی پیدا کرده بود و کارهای خوب هنری در این بخش به نمایش درآمده بود، در بخش تشکل‌های قرآنی نیز می‌شد اطلاعات مربوط به تشکل‌های قرآنی را به راحتی جمع‌آوری و با آنها آشنا شد، رسانه‌های قرآنی نیز به خوبی معرفی و در یک مکان جمع شده بودند.

captcha