«سعی مشکور» یک ملت در حج رمضان/ فریادهایی برای التیام زخم‌های غزه
کد خبر: 1432488
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
گزارش ایکنا از راهپیمایی روز جهانی قدس/

«سعی مشکور» یک ملت در حج رمضان/ فریادهایی برای التیام زخم‌های غزه

گروه سیاسی: امروز مردم ایران جلوه بزرگی از از شکوه همدلی را به نمایش گذاشتند و اعلام کردند که قدس شریف اگر چه امروز در دست دشمن ماست اما تا رهایی کامل آن و خشکاندن ریشه‌های این غده سرطانی از پای نمی‌نشینیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بار دگر، روزی که فریاد خشم جهانیان بر سر رژیم اشغالگر قدس در سراسر عالم طنین‌انداز می‌شود، فرارسید. آری، امروز روز جهانی قدس است؛ روز انزجار امت اسلامی از رژیم صهیونیستی، روزی که از ایران آغاز شد و به سراسر دنیا رسید. اما روز قدس امسال، ویژگی متفاوتی از سال‌های گذشته دارد. روز قدس امسال، با حمله بی‌امان صهیونیست‌ها به نوار غزه و کشتار بسیاری از بی‌گناهان هم‌زمان شده است. غزه، امروز مظلوم‌تر از همیشه، دردناک‌ترین ستم‌ها را تحمل می‌کند.

غزه در رمضان امسال، غرق در خون است. چند هفته است که صهیونیست‌ها حمام خون راه انداخته‌اند و جامعه جهانی هم هیچ تلاشی برای پایان دادن‌ به این جنایت‌ها انجام نداده است. این روزها کشته شدن زنان و کودکان بی‌دفاع و ویران شدن خانه، مدرسه، مسجد و بیمارستان بر سر آنها امری عادی تبدیل شده است. امروز سینه فلسطین، آماج تیر است.

اما امروز مردم ایران آمدند که بگویند غزه تنها نیست. مردم ایران، امروز همانند دیگر آزادگان جهان که در 80 نقطه دنیا فریاد حمایت خود از مرم مظلوم فلسیطین را به گوش جهانیان رساندند، در سی‌و ششمین سالگرد روز جهانی قدس، این یادگار گرانبهای امام امت(ره)، با فریادهای خود، حمایت‌شان از مردم مظلوم فلسطین که این روزها، غمناک‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند، اعلام کردند.

امروز در ایران اسلامی در 770 شهر کشور، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شد. مبدأ همه راهپیمایی‌ها مساجد اصلی شهرها و مقصد آن مصلا و میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور بود و بیش از 50 نفر از سخنرانان سطح ملی به مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت کشور اعزام شد بودند. همچنین بیش از 3300 خبرنگار داخلی و خارجی برای انعکاس حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کرده بودند.

مردم تهران نیز در این گرمای هوای نزدیک به 45 درجه، همزمان با مردم سراسر کشور، از مبدأهای 9 گانه‌ای شامل مسجد امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر، مسجد دارالسلام، مسجد امام زمان(عج)، مسجد حضرت ابوالفضل (عل)، مسجدالمهدی(عج)، مسجدالجواد(ع)، مسجد امام جعفر صادق(ع) ومسجد حضرت امیر(ع)، خود را به دانشگاه تهران رساندند تا همانند چند دهه گذشته به فرمان امام امت(ره) لبیک گفته و پیام خشم خود از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی علیه زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

امروز مردم این دیار، مظلومیت مردم غزه و قساوت و ظلم رژیم صهیونیستی را فریاد زدند. در روز قدس امسال، فریادها رساتر، مشت‌ها گره کرده‌تر و شعارها قوی‌تر از گذشته بود. امسال با این کشتارهای ددمنشانه، مردم با شور و حال خاصی آمده بودند تا خشم خود را نشان دهند. امروز همه آنانی که دل در گرو مهربانی مردم فلسطین و غزه دارند به صحنه آمدند.

بر روی پلاکاردهای مردم مشاهده می‌کردیم که «فلسطین پاره تن اسلام است»، «رژیم صهیونیستی دشمن همه جهانیان است»، و این سخن آشنای امام که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود». راهپیمایان تهرانی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، و دست‌نوشته‌هایی با مضمون «خدا قدس شریف را آزاد خواهد کرد»، «نماز عید فطر را در قدس آزاد شده خواهیم خواند»، «رژیم صهیونیستی به دنبال نسل‌کشی در غزه است»، «مسلمان می‌میرد سازش نمی‌پذیرد» و «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام»، خود را به سمت میعادگاه نماز جمعه تهران رساندند.

از دیگر برنامه‌هایی که در حاشیه این روز تدارک دیده شده بود، می‌توان به برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی، اشاره کرد. مردم همچنین با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل، به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند. در مسیر راهپیمایی صندوق‌هایی برای جمع آوری کمک‌های نقدی به منظور تهیه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم مظلوم غزه تعبیه شده است. راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از کشتار مسلمانان عراق و سوریه توسط گروهک تروریستی داعش بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با این گروهک تروریستی تأکید کردند.

راهپیمایان با سر دادن شعار مرگ بر داعش ِصهیونیستی بر پیوند این گروهک تروریستی با رژیم صهیونیستی تأکید و انزجار خود را از گروهک تروریستی داعش ابراز کردند. تصاویری در دست راهپیمایان بود که روی آن عکس ابوبکر بغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعش و نتانیاهو مسئول رژیم صهیونیستی در کنار یکدیگر قرار داشتند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور هم در  میدان فردوسی خود را به راهپیمایان تهرانی رساند و در  در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس امسال از هر سال دیگر اهمیت بیشتری دارد، در روز قدس‌های سال‌های گذشته، فریادها این بود که سرزمین مسلمانان و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده باید آن سرزمین آزاد شود و مردم به وطنشان بازگردند، اما امسال شاهد یک توطئه بشری، ضد انسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم.

دیگر شخصیت‌ها و سران نظام از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری، محمدجواد ظریف، با حضور در این مراسم حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

در ادامه مراسم در تهران، صلاح‎الدین زواوی، سفیر فلسطین، در سخنانی خطاب به ملت ایران گفت: شما دو پرچم مقدس را برداشتید و جهان عرب و اسلام را دعوت کردید تا به گفته امام راحل(ره) مبنی بر اینکه ما مسلمان و یکتاپرست هستیم، احکام خداوند و آموزه های پیامبر اسلام(ص) را اجرا کنیم و هشدار دادید نسبت به دشمنان اسلام که خواهان از بین بردن اسلام هستند و در یک جنگ گسترده و بزرگ سعی در متلاشی کردن جهان اسلام دارند و می خواهند آن را به مدیریت های کوچکی مملو از اختلافات و تضادها فیمابین گروه ها، قومیت ها و مذاهب مختلف تبدیل کنند.
زواوی افزود: این اقدام ها برای تحقق موفقیت و پیروزی طرح صهیونیستی است که خواهان ایجاد اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است تا ما را به خدمه و نوکران خود در چارچوب طرح امریکایی خاورمیانه بزرگ تبدیل کند.
سفیر فلسطین ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب به دلیل اولویت دادن به حمایت از ملت فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب علی رغم فشارها، حمایت از فلسطین را در اولویت خود قرار دادند وهمه شرایط را برای گفتمان گسترده برای همسایگان فراهم کردند تا همه را برای مقابله امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و دفاع از دین و خون شهدا و حمایت از فرزندان مخلص اسلام جذب کنند.
وی گفت: آن رهبر عرفانی برای احیا و زنده کردن دین با نور قلبشان چنین روزی را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند و بر خطرهای فراوانی که نسبت به قبله اول وجود داشت، تإکید داشتند.
زواوی با اشاره به پاسخ های کوبنده مردم غزه به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما امروز حس می کنیم که رژیم صهیونیستی نسبت به عکس العمل‌های گسترده در حال ترس قرار گرفته و می‌خواهد مسجدالاقصی را تخریب کند تا هیکل سلیمان را در آن محل ایجاد کنند.

بخش بعدی مراسم قرائت بیانیه پایانی بود که در بخشی از آن آمده است: «ما ملت مسلمان و انقلابی ایران، ضمن محکوم نمودن حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق «جنایت جنگی» و نسل‌کشی دانسته و از مجامع جهانی حقوق بشری و نیز کشورهای سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی‌اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی ـ اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

ما ملت مسلمان و وظیفه شناس ایران، مهار بحران های منطقه ای از جمله فتنه داعش و دیگر گروه های تکفیری در سوریه و عراق را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیست های غاصب از سرزمین های اشغالی دانسته و با تاکید بر بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور، هرگونه راه حل دیگر برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسرائیل را محکوم به شکست می دانیم.

ما ملت مسلمان و روزه‌دار ایران، یهودی سازی سرزمین های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین که متاسفانه در سکوت و بی توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت ها! و نیز برخی دولت های عربی- اسلامی منطقه پیگیری می شود را به شدت محکوم نموده و از سازمان ها و نهادهای بین المللی و منطقه ای می خواهیم تا با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

ما ملت روزه دار و مسلمان ایران با ستایش نقش آفرینی مرجعیت دینی و علما، اندیشمندان و شخصیت های تاثیرگذار در جوامع اسلامی برای آگاهی بخشی به امت اسلامی و خنثی سازی توطئه صهیونیستی برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ مذهبی، از آحاد امت اسلامی می خواهیم با حفظ وحدت و انسجام اسلامی و تقویت استحکام جبهه ضد خشونت و برادرکشی، اهداف و راهبردهای دشمن را باطل و عقیم سازند.»

همچنین سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در سخنرانی خود در دانشگاه تهران ضمن درود به روح حضرت امام (ره)، برای احیا ملت فراموش شده فلسطین، اظهار کرد: امام این را به همه جهانیان اعلام کرد که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و این از باور ایشان از سنت‌های الهی نشئت می‌گرفت که فضای احساس همه آزادگان عالم را در نوردید. این واقعیت به شکل آرمان و رؤیا در ذهن جوانان فلسطین و لبنان باقی نماند و پیدایش حزب‌الله جوان و جنبش‌های جهادی جوانان فلسطینی بازتاب احیای نهضت فلسطین و لبنان در عصر جدید پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا زمانی که ارتش اسرائیل رو به زوال بود با ارسال ناوهای جنگی و تفنگداران دریایی مانع زوال این رژیم شد و آنها به دنبال این بودند که نشان دهند اسرائیل قدرت برتر است و این ارمغان استعمار آمریکا و انگلیس برای جهان اسلام بود اما امام(ره) با انقلاب خود شکوه را فلسطینی‌ها برگرداند و هویت فلسطین در صفحه جغرافیای سیاسی جهان نقشی تازه یافت. انقلاب امام، نظم ساخته امریکا برای تأمین امنیتی رژیم صهیونیستی را فروپاشید.

وی ادامه داد: ملت فلسطین در جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه توانستند رژیم صهیونیستی را به زانو دربیاورند و امروز ابتکار عمل سیاسی را در صحنه جدید به دست گرفته است و این در حالیست که برخی کشورهای عرب که همسایه فلسطین هستند، صدای این مردم را می‌شنوند اما ترس آنها از رژیم صهیونیستی باعث شده است ملت فلسطین در باریکه غزه در محاصره باقی بماند.

و اما آنچه در پایان باید یادآور شد، این است که مردم امروز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جلوه بزرگی از از شکوه همدلی ایرانیان را به نمایش گذاشتند و اعلام کردند که قدس شریف اگر چه امروز در دست دشمن ماست اما تا راهایی کامل آن از پای نمی‌نشینیم. حضور آحاد ملت در این راهپیمایی عظیم نشان داد که می‌توان ریشه‌های این غده سرطانی را خشکاند؛ غده‌ای که اینک بسیار بدخیم شده است.

 سلام ما به همه آنانی که یار و دلدار همند و گل‌واژه‌های مردانگی را در کنار هم تفسیر کردند و پاسخی صمیمانه به یادگار حضرت امام(ره) دادند.

captcha