ضرورت استانداردسازی خدمات قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 1432544
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مرویان‌حسینی تأکید کرد:

ضرورت استانداردسازی خدمات قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: باید استانداردسازی خدمات قرآنی توسط مجموعه مدیریت فرهنگی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اتفاق بیفتد زیرا این امر از عواملی است که ما را چند گام به سوی بهتر شدن نمایشگاه پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد همچون دوره هشتم در حال برگزاری است، اظهار کرد: نمایشگاه امسال تغییری نسبت به نمایشگاه سال‌های گذشته نداشته و همان نهادها، مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی در نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان این مطلب که باید آرام آرام به سوی کیفی سازی و ارتقای نمایشگاه قرآن گام برداشته شود به گونه‌ای که نمایشگاه خود بتواند یک آموزش مشاهده‌ای در حوزه فعالیت‌ها و گسترش قرآن کریم باشد، عنوان کرد: نظارت و توجه مناسب در نمایشگاه مشاهده نمی‌شود به طوری که مجموعه‌هایی که اندک ارتباطی با قرآن و فعالیت‌های قرآنی دارند محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در واقع باید استانداردسازی خدمات قرآنی توسط مجموعه مدیریت فرهنگی نمایشگاه اتفاق بیفتد زیرا این امر از عواملی است که ما را چند گام به سوی بهتر شدن نمایشگاه پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف نمایشگاهی باید تقسیم شود، گفت: به طور مثال مجموعه‌ها، فعالیت‌ها و محصولات فاخر با مجموعه‌های متوسط، عمومی و معمولی مشخص شود، همچنین نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف آن مانند کودک و نوجوان، نخبگان، فعالیت‌های عمومی و ... مشخص باشد، اما هم‌اکنون مشاهده می‌شود که به این امر توجه‌ای نشده و بخش‌ها به طور مرتب در کنار هم قرار نگرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه باید نگاه‌های حداکثری را در نمایشگاه قرآن جستجو کنیم، اظهار کرد: در نمایشگاه به بخش سخت‌افزاری بیش از بخش نرم‌افزاری اهمیت داده شده، در حالی که باید مجموعه مدیریت فرهنگی نمایشگاه یک نرم‌افزار قابل اعتماد و تخصصی را در مشاهدات نمایشگاهی مانند سبک زندگی رقم بزنند.

حجت‎الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: نمایشگاه هر ساله باید نسبت به سال گذشته خود ارتقای زیادی داشته باشد اما به نظر می‌رسد این امر در نمایشگاه قرآن و عترت امسال مشهد محقق نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد سال 2017 که عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به مشهد داده می‌شود فرصت خوبی است تا ما بتوانیم ظرفیت‌های مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران را در حوزه‌های مختلف همچون زیارت ارتقا بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: البته هر ساله سازمان کنفرانس اسلامی، شهری را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌کنند و با توجه به اینکه هم اکنون در روزهای بمباران غزه و مظلومیت مردم فلسطین، سازمان کنفرانس اسلامی در یک سکوت مرگبار به سر می‌برد خیلی نباید به این نام‌ها اعتماد کنیم و بعضا هم در سالهای گذشته این عنوان بر روی شهرهایی بوده که هیچ نمایندگی در جهان اسلام نداشته‎اند.

captcha