غزه به مانند آینه‌ای شفاف، حامیان دروغین و حقیقی فلسطین را نشان داد
کد خبر: 1432690
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
رمضان شریف:

غزه به مانند آینه‌ای شفاف، حامیان دروغین و حقیقی فلسطین را نشان داد

گروه سیاسی: رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به سکوت حکام عرب در قضایای اخیر غزه گفت: غزه آینه‌ای است که به خوبی و شفافیت، حامیان حقیقی و حامیان دروغین ملت فلسطین را به افکار عمومی جهانیان نشان می‌دهد.

رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش فتنه داعش  در عراق از یک سو و سکوت دولت‌های عربی به ویژه عربستان در بسترسازی حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: نکته کلیدی این است که کشورهای عربی در طول 65 سال گذشته هیچ موقع حمایت معنادار و جدی از مقاومت فلسطین نداشته‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از این مسئله به دلیل شرایط حاکمان این کشورهاست. به وضوح قابل مشاهده است که بخشی از سران کشورهای عربی مورد حمایت کامل آمریکا هستند و از طرفی آمریکایی‌ها نیز حامی اصلی رژیم صهیونیستی می‌باشند، بنابراین نباید انتظار داشت اینها کمک ویژه و محسوسی به فلسطین داشته باشند.

شریف اظهار کرد: اما در عین حال برخی حکام عرب برای اینکه در مقابل افکار عمومی مردم خودشان و امت عربی و مسلمانان جهان خجالت زده نباشند در گذشته‌ها گاهی حمایت لفظی می‌کردند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس عنوان کرد: اما در شرایط جاری این حاکمان احساس می‌کنند که این حرف حق گفتمان انقلاب اسلامی است که پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی است و آنها نمی‌خواهند که این حرف حق به کرسی بنشیند و تلاش می‌کنند محور مقاومت را تضعیف کنند.

وی یادآور شد: به همین دلیل سه سال و نیم در دروازه‌های دمشق این تلاش‌ها را انجام دادند و حال چند ماهی است در دروازه‌های بغداد در حال تلاش هستند.

شریف افزود: تنها جایی که در محور کار آنها وجود ندارد پرداختن به رژیم صهیونیستی است هرچند که این رژیم در طی حدود دو هفته بیش از 600 مسلمان عرب را به شهادت برساند، هزاران نفر را مجروح کند، صدها خانه را ویران کند و صدها هزار نفر عرب همزبان مسلمان  را آواره کند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در پایان عنوان کرد: من معتقدم غزه آینه‌ای است که به خوبی و شفافیت، حامیان حقیقی  و حامیان دروغین ملت فلسطین را به افکار عمومی جهانیان نشان می‌دهد.

captcha