مسئولان کمیته‌های طرح «وقف جمعی» در استان فارس منصوب شدند
کد خبر: 1432763
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

مسئولان کمیته‌های طرح «وقف جمعی» در استان فارس منصوب شدند

گروه اجتماعی: در پی اجرای طرح «وقف جمعی» در استان فارس در نخستین جلسه ستاد عالی این طرح، مسئولان کمیته‌های مختلف آن منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، اول مرداد در نخستین جلسه ستاد عالی طرح وقف جمعی استان فارس با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم اجتماعی، عرصه سلامت است، گفت: دولت محدودیت‌های مختلفی دارد لذا امکان فعالیت در تمام عرصه‌ها به نحو مطلوب را نمی‌تواند داشته باشد و از سوی دیگر یکی از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی این است که مردم را در عرصه‌های گوناگون مشارکت دهد و از توانایی‌های مردمی استفاده کند.
وی افزود: یکی از این عرصه‌های بسیار مهم، مقوله سلامت است که انصافاً کاری که در دولت برای این عرصه انجام شده است کار ستودنی و قابل تقدیر و ماندگاری است که باید از این تصمیم قاطع و ارزنده قدردانی شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: متولیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیران تأمین سلامت فارس و سایران اذعان دارند که اکنون مهم‌ترین نیاز سلامت منطقه، پرداختن به موضوع بیمارستان سرطان است و از طرفی سازمان اوقاف هم یکی از ظرفیت‌های مهم برای مشارکت مردم در این عرصه ارزنده سلامت را فراهم کرده است و با یک ابتکار از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان، طرح وقف جمعی پیشنهاد شده است.
مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: با کارشناسی‌های مختلفی که به عمل آمده، ظرفیت وقف جمعی در خدمت جامعه قرار گرفته است که اگر افراد نمی‌توانند منفرداً واقف باشند اما مجتمعاً توان واقف شدن برای آنها فراهم شود.
وی ابراز کرد: با مصوبه‌ای که در مجلس شوای اسلامی پیرامون بودجه 93 رخ داد، پیش بینی شد در استان فارس و تهران از محل اوراق وقف جمعی نسبت به جلب مشارکت‌های مردمی اقدام شود و ظاهراً مبلغ 100 میلیارد تومان انتشار اوراق پیش‌بینی شده است که در این عرصه مهم به‌کارگیری شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم گفت:‌ اقدامات انتشار اوراق هم در دست اجراست و به یاری خدا بانک مرکزی مجوز اولیه نیز صادر کرده است و منتظر هستیم که مجوز انتشار اوراق به صورت رسمی توسط بانک صادر شده و این کار عملیاتی شود.
مدیرکل اوقاف فارس اظهار کرد: تدبیری که در سازمان اوقاف به عمل آمد و در استان فارس نیز پیشنهاد شد که این کار بزرگ و ارزنده نیازمند یک سازماندهی قوی و هدفمند و برنامه محور است و در همین راستا بنا بر این شد که یک ستاد برای سازماندهی و برنامه‌ریزی و هدفگذاری این کار ارزنده و مقدس تشکیل شود.
وی افزود: در این ستاد فیروزآبادی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس به عنوان رئیس ستاد عالی وقف جمعی استان فارس منصوب شده است ضمن اینکه برای این ستاد نیز کمیته‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که بتوان از ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم در این طرح استفاده کرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم عنوان کرد: در هر کمیته‌ای یک مسئول و یک دبیر پیش بینی شده است که دبیر هر کمیته از سازمان اوقاف است و مسئول کمیته‌ها نیز یکی از مدیران استان فارس هستند.
به گفته وی، آذری به عنوان مسئول کمیته آموزش و پرورش؛ معینی، مسئول کمیته بیماران سرطانی؛ جعفریان، مسئول کمیته قضات، وکلا و حقوقدانان؛ رامجردی، مسئول کمیته خیران؛ دهقانی، مسئول کمیته مالی؛ زائری، مسئول کمیته پشتیبانی و تبلیغات؛ خانم حاج آقایی، مسئول کمیته پزشکان و بیمارستان‌ها؛ حجت‌الاسلام طاهری، مسئول کمیته روحانیت و هیئات مذهبی؛ کمانه، مسئول کمیته ورزشکاران؛ خانم دستغیب، مسئول کمیته بانوان؛ سرهنگ قرائتی، مسئول کمیته بسیج ونیروهای مسلح؛ هاشمی، مسئول کمیته اصناف و بازاریان؛ جمالی، مسئول کمیته ادارات و نهادها؛ تاجگردون، کمیته شهرستان‌ها و موسوی، مسئول کمیته تشکل‌های اجتماعی در این ستاد منصوب شدند.

captcha