مرزبندی با دشمن تاکید قرآن در برائت از مشرکین است
کد خبر: 1432784
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

مرزبندی با دشمن تاکید قرآن در برائت از مشرکین است

گروه سیاسی: معاون پژوهشی حوزه علمیه قم گفت: داشتن مرزبندی مشخص با دشمن تاکید و سفارش خداوند در آیات قرآن برای مسلمانان در برائت از مشرکین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد وزیری فرد، معاون پژوهشی حوزه علمیه قم امروز، در همایش «بر بلندای بیداری» که در محل کانون بسیج ارومیه برگزار شد، برائت از مشرکین یک نکته اساسی در اسلام عنوان کرد و گفت: خداوند در سوره برائت به صراحت مرزبندی با دشمن را برای اعلام برائت از مشرکین مطرح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امت‌های اسلامی باهم تعارف داشته باشند و مرزبندی‌های خود را با دشمن مشخص نکنند دشمنان مرزهای مسلمین را نادیده خواهند گرفت، 35 سال پیش انقلاب اسلامی ایران یک سری مرزبندی‌هایی با استکبار جهانی و دشمنان ایجاد کرد امام امروز می‌بینیم که این مرزبندی‌ها یا کم رنگ‌شده و یا مورد غفلت واقع شده است.

این استاد اخلاق حوزه ادامه داد: وقتی ما مرزبندی‌ها را رعایت نمی‌کنیم دشمن در محاسبات خود طوری عمل می‌کند که مردم را دچار خطای محاسباتی کند و این امر به روشنی می‌توان در رفتارهای دیپلماتی سران استکبار در برخورد با کشورمان به خوبی مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام وزیری، با بیان اینکه دشمن بیش‌ترین از غفلت جامعه اسلامی برای ضربه زدن استفاده می‌کند، اضافه کرد: پا گذاشتن روی مرزهای عقیدتی، اخلاقی، فرهنگی و دینی یعنی قبول ذلت و خواری و به بیان حضرت علی (ع) زمانی بر ملتی تسلط می‌یابند که آن‌ها را ذلیل یافته باشند.

وی با تاکید بر هوشیاری جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ابزارهای تبلیغی خود مرزهای فرهنگی‌اش را تا درون خانواده‌ها نیز کشانده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه اسلام را مجموعه‌ای از عقاید، اخلاق و احکام و دستورات دانست و تاکید کرد: بدون شک نمی‌شود قسمتی از عقاید اسلام را انجام داد و به بخشی دیگر بی‌تفاوت ماند، همان طور که اسلام نماز و روزه مطرح است، جهاد و جنگ و برائت از مشرک نیز مطرح شده است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه قم، برائت از مشرک را در واقع پذیرفتن ولایت حضرت حق عنوان کرد و افزود: اگر کسی ولایت خدا را بپذیرد ولی مرزبندی خود را با دشمن مشخص نکند در ولایتش بدون شک خدشه وجود دارد.

این محقق حوزوی، با بیان اینکه مرزبندی نکردن با دشمن منجر به قراردادهایی همچو کمپ دیوید می‌شود و خاطرنشان کرد: از زمانی که مرزبندی مسلمانان با دشمن را به هم خورد دشمنان توان تسلط و جسارت گذر از مرزهای جهان اسلام را پیدا کردند.

captcha