پویایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تقویت بخش بین‌الملل محقق می‌شود
کد خبر: 1432806
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰

پویایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تقویت بخش بین‌الملل محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: بخش بین‌الملل نمایشگاه یکی از نقاطی است که باید در نمایشگاه قرآن پررنگ‌تر شود، چرا که بخش بین‌الملل باعث پویایی هر چه بیشتر نمایشگاه می‌شود.

سیدحسین حسینی، مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: نمایشگاه قرآن از لحاظ تنوع خدمات و کاربردهایی که قرآن در زندگی دارد از جمله حجاب و نشان دادن سبک زندگی اسلامی قوی ظاهر شده است.

وی افزود: بخش بین‌الملل نمایشگاه یکی از نقاطی است که باید در نمایشگاه قرآن پررنگ‌تر شود، چرا که بخش بین‌الملل باعث پویایی هر چه بیشتر نمایشگاه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید موجب فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه شود، ابراز کرد: در حال حاضر شهروندان مشهدی ساعات اوقات فراغت خود را به بازدید از نمایشگاه قرآن اختصاص می‌دهند که این موضوع باید در رویه زندگی شهروندان تغییر کند و مردم در نمایشگاه قرآن دانش قرآنی خود را افزایش دهند.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان می تواند با استقبال پررنگ‌تری از سوی مردم روبه رو شود، یادآور شد: لیالی قدر فرصت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن نیست، چرا که شهروندان کمتری به این نمایشگاه مراجعه می کند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآن در ساعت بعد از افطار و ادامه‌دار شدن این برنامه در ساعات نزدیک به سحر با استقبال بیشتر شهروندان مواجه خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد هر ساله با قرار دادن تلسکوپی در فضای باز نمایشگاه شهروندان با عظمت خلقت آسمان‌ها آشنا می کند، اظهار کرد: امسال نیز فرهنگسرای علوم و نجوم با روند تکاملی در نمایشگاه قرآن حضور یافته و با شعار «از اعماق وجود انسان تا بلندای آسمان راهی به جز قرآن نیست» در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی ادامه داد: ارائه مباحث زیست شناسی و سلول شناسی و آشنایی با کهکشان‌ها با تکیه بر آیات و روایات و شبیه سازی دانشمندان ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که فرهگنسرای علوم و نجوم در نمایشگاه قرآن ارائه داده است.

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد با بیان اینکه ارائه این برنامه‌ها از سوی فرهنگسرای علوم و نجوم به دلیل آشناسازی هر چه بیشتر شهروندان به هویت علمی و اسلامی است، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مثبتی که در نمایشگاه قرآن صورت گرفته است، حضور شبکه خراسان رضوی و ارائه برنامه‌های متنوع در خصوص غرفه‌های نمایشگاه قرآن از این شبکه بود.

وی در خصوص بازتاب اخبار نمایشگاه گفت: در حال حاضر اخبار شهر مشهد از بازتاب آنچنای برخوردار نیست، این درحالی است که مشهد پایتخت معنوی ایران است و باید نگاه دقیق‌تری به اخبار آن صورت گیرد.

captcha