سازمان فرهنگ و ارتباطات، آزادگان جهان را به راهپیمایی روز قدس فراخواند
کد خبر: 1432836
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
با صدور بیانیه‌ای؛

سازمان فرهنگ و ارتباطات، آزادگان جهان را به راهپیمایی روز قدس فراخواند

شعب خارجی: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از علماء امت، نخبگان، متفکران بیدار و تمامی آزادگان جهان و همچنین ملت بزرگ ایران درخواست کرد تا با حضور فعال در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، مظلومیت فرزندان فلسطین در غزه را فریاد کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این بیانیه بر حق ملت فلسطین در بازپس‌گیری حقوق مشروع تاریخی خود و برپایی دولت مستقل فلسطینی در تمامی آن سرزمین به پایتختی قدس شریف تأکید می‌کند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«وسُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ» (اسراء/1)

امروز جهان اسلام برپایه‌ یک برنامه‌ریزی صهیونیستی ـ آمریکایی، شاهد توطئه خطرناکی برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی است و جنگی تمام‌عیار و نابوده‌کننده را در فلسطین اشغالی به منظور پایان بخشیدن به مسئله‌ی فلسطین آغاز کرده است. دشمن صهیونیستی در تجاوز آشکار خود به مردم مظلوم فلسطین در غزه و در ماه مبارک رمضان، بار دیگر همه‌ معیارهای انسانی، ارزش‌های دینی و قوانین بین‌المللی را به هیچ انگاشت. دراین تجاوزگری، رژیم صهیونیستی را همه‌ دشمنان اسلام و قدرت‌های استکباری جهان پشتیبانی کرده و همچنان همه‌ پوشش‌های مادی، نظامی و سیاسی را برای ادامه‌ زشت‌ترین انواع ظلم و ستم و سرکوب و ترور، در حق ملت فلسطین و غزه‌ قهرمان فراهم می‌آورند.

این همه در میان خاموشی استکبار غرب و هم‌پیمانان آنان صورت می‌گیرد. سکوتی در برابر جنایات دشمن صهیونیستی که جنگی ویرانگر در غزه به راه انداخته، حرمت قبله‌ اول مسلمانان را شکسته، به یهودی‌سازی قدس شریف دست زده، بی‌گناهان و زنان و مردان و کودکان را می‌کشد، به ساخت شهرک‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد، مناطق مسکونی را منهدم کرده‌، شهروندان بی‌پناه را بمباران می‌کند و اهالی را به مهاجرت وا می‌دارد. اینها با ساده‌ترین هنجارهای انسانی و قوانین بین‌المللی منافات دارد.

اما آنچه قلب‌ها را بیشتر به درد می‌آورد؛ کوتاهی برخی دولت های عربی و اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی است. آنان که به نیرنگ و دروغ، مدعی دفاع از حقوق بشر و عدالت هستند و از نقش‌آفرینی برای جلوگیری از چنین رفتارهای ضدانسانی خودداری می‌ورزند.

در این موقعیت حساس که بر جهان اسلام می‌گذرد، باید امت بزرگ اسلام را به اقدام مبارک حضرت امام خمینی (رضوان‌الله علیه) در خصوص اعلام آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یادآور شویم تا به وظیفه‌ خود در قبال فلسطین به عنوان نخستین مسئله‌ مسلمانان عمل کنند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر حق ملت  فلسطین در بازپس‌گیری حقوق مشروع تاریخی خود و برپایی دولت مستقل فلسطینی در تمامی آن سرزمین به پایتختی قدس شریف تأکید می‌کند و شدیداً اقدامات غیرانسانی و جنایاتی که رژیم بی‌رحم صهیونیستی علیه ملت مقاوم فلسطین در غزه‌ قهرمان مرتکب شده است را محکوم می‌کند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از علماء امت، نخبگان، متفکران بیدار و تمامی آزادگان جهان همچنین ملت بزرگ ایران درخواست می‌کند، به وظیفه‌ انسانی و مسئولیت پیشگامی خود در بیدارسازی دولت ها و گسترش روحیه‌ پرشور برای مشارکت فعال در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس عمل کنند و با پیروی از رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) رهبر معظم  انقلاب اسلامی خشم خود را از صهیونیست‌های کینه‌توز و اربابان طغیانگرش در تمامی نقاط جهان ابراز کنند.

از خدای بزرگ، عزت و کرامت و وحدت کلمه‌ امت اسلام را در راه تحقق اهداف خود مسئلت کرده و پیروزی ملت مقاوم و قهرمان فلسطین را به برکت این ماه عزیز آرزومندیم.

انّه علی کلّ شیء قدیرو بالإجابة جدیر

captcha