نشر مکتوب؛ از تنوع در کتب دینی تا جانمایی نامناسب غرفه‌ها
کد خبر: 1432866
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
نگاهی به پربازدیدترین بخش نمایشگاه قرآن مشهد؛

نشر مکتوب؛ از تنوع در کتب دینی تا جانمایی نامناسب غرفه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از بخش‌های پر طرفدار نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را بخش ناشران قرآنی(نشرمکتوب) دانست، اما جانمایی نامناسب برای برپایی غرفه‌های این بخش یکی از مواردی است که میزان دقت مخاطب نسبت به کتب ارائه شده در این بخش را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بخش ناشران قرآنی نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد (نشر مکتوب) با حضور ناشران مختلفی از سراسر کشور در قالب 40 غرفه در نمایشگاه مستقر شده اند.

بیشتر کتبی که در این بخش به نمایش در آمده است، کتب ادعیه و قرآن‌های نفیس در قالب‌های مختلف بود که از آن جمله می‌توان به قرآن‌های جیبی و قرآن بند انگشتی اشاره کرد.

تنوع کتاب و ادعیه دینی از جمله صحیفه سجادیه و نهج البلاغه که از کتب دینی مرجع هستند، با تخفیف ‌های 30 تا 40 درصدی یکی از مزیت های این بخش بود، چراکه به واسطه تخفیف مناسب این کتب، علاقه‌مندان توان خرید این کتب را پیدا می‌کردند.

علاوه بر کتب ادعیه و مناجات می‌توان به کتاب های محتوایی در حوزه توحید، معاد و نبوت اشاره کرد که این کتب نیز علاقه‌مندان خاص خود را دارد، همچنین کتاب‌های ویژه کودکان نیز از تنوع خوبی برخوردار است زیرا از قصه‌های دینی و سیره ائمه معصومین(ع) با تصویرسازی زیبا گرفته تا بالشتک قرآنی برای شیرخوارگان در این بخش به چشم می‌خورد.

در غرفه های دیگر نیز انواع کتب طب اسلامی و تغذیه سالم اسلامی به چشم می‌خورد که این موضوع نشان از گستردگی علوم دینی در موضوعات مختلف دارد.

کتاب‌های نیز مانند مفتایح‌الحیاه نوشته آیت‌الله جوادی‌آملی از پرطرفدارترین کتب این بخش از نمایشگاه بود اما نکته‌ای که ذهن مخاطب را در این بخش به خود جلب می‌کند، حضور کتبی با موضوعاتی غیر دینی بود که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های آموزشی از جمله آشپزی، فرهنگ فارسی ـ انگلیسی و...اشاره کرد که هیچ تناسبی با نمایشگاه قرآن ندارند.

بنا براین گزارش به واقع می‌توان یکی از بخش‌های پر طرفدار نمایشگاه قرآن مشهد را بخش ناشران قرآنی(نشرمکتوب) دانست، اما جانمایی نامناسب برای برپایی غرفه‌های این بخش یکی از مواردی است که میزان دقت مخاطب نسبت به کتب ارائه شده در این بخش را کاهش داده است.

بخش ناشران قرآنی در فضای آزاد و در زیر آفتاب گرم تابستانی در نمایشگاه قرآن مشهد تعبیه شده و این در حالی است که این بخش دقت و توجه بیشتر مخاطبان نسبت به سایر بخش‌های نمایشگاه را می‌طلبد اما شرایط بد هوا مانع از تمرکز مخاطب به این بخش شده است.

captcha