وجود ضعف در تبلیغات نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1433130
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
باقیان عنوان کرد:

وجود ضعف در تبلیغات نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه اجتماعی: تبلیغات داخلی نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بسیار ضعیف بود و وضعیت غرفه‌ها به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شد، تبلیغات بیرونی نمایشگاه نیز همانند داخل آن بود به گونه‌ای که حتی شبکه استانی خراسان رضوی و بیلبوردهای سطح شهر نیز در این زمینه ضعیف عمل کردند.

فاطمه باقیان، مسئول فرهنگی بنیاد جهانی ختم قرآن کریم شعبه مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به تقارن روزهای نخست برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با شب‌های قدر، اظهار کرد: به خاطر این تقارن حجم بازدیدکننده در روزهای نخست کم شد، اما این نمایشگاه به لحاظ کمی تغییر خاصی نکرده است.

وی در ادامه پشتیبانی از طرح‌ها و ایده‌های قرآنی را مهم دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه مستلزم هزینه کردن است اما ما طرح‌هائی داریم که اگر بدان توجه شود، در پیشرفت آنها و کم‌کردن هزینه‌های نمایشگاه قطعاً نقش بسزائی خواهند داشت.

مسئول فرهنگی بنیاد جهانی ختم قرآن کریم شعبه مشهد در ادامه افزود: در نمایشگاه قرآن و عترت باید مکان‌هائی که ورودی‌های خوبی دارند را به مؤسساتی دهند که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند اما متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود این ورودی‌ها به مؤسساتی تعلق می‌گیرد که توان مالی خوب و قابل توجهی دارند.

وی در ادامه افزود: ما از مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن توقع داریم که مکان‌های بازدید را از مکان‌های خرید جدا کنند تا استفاده از آن به راحتی و به سهولت انجام پذیرد.

باقیان در ادامه تبلیغات نمایشگاه را به دو دسته بیرونی و داخلی تقسیم و بیان کرد: تبلیغات داخلی نمایشگاه بسیار ضعیف بود و وضعیت غرفه‌ها به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شد، تبلیغات بیرونی نمایشگاه نیز همانند داخل آن بود به گونه‌ای که هم شبکه استان خراسان رضوی و هم بیلبوردها در این زمینه ضعیف عمل کردند.

وی همچنین درباره تفاوت میان تبلیغات تجاری و تبلیغات نمایشگاه‌هائی از این دست گفت: نمایشگاه‌های تجاری به خاطر کسب سرمایه تبلیغ می‌شوند اما نمایشگاه‌هائی مانند قرآن و عترت از آنجائی که درآمد چندانی ندارند، تبلیغات زیادی هم در آن صورت نمی‌گیرد.

captcha