مجامع بین‌المللی و کشورهای عرب در سکوت مرگباری فرو رفته‌اند
کد خبر: 1433182
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
امام جمعه کوهبنان:

مجامع بین‌المللی و کشورهای عرب در سکوت مرگباری فرو رفته‌اند

گروه اجتماعی: استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا‌ از اعمال غیر‌انسانی حمایت می‌کنند و مجامع بین‌المللی و کشورهای عرب منطقه در سکوت مرگباری فرو رفته‌اند، در حالی که شاهد کشتار مظلومانه مردم فلسطین و کودکان و زنان ‌هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان سوم مرداد در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با تقدیر از حضور گسترده مردم روزه‌دار در مراسم روز جهانی قدس گفت: انقلاب اسلامی برکات فراوانی را در پی داشت که از جمله آنها احیای نماز جمعه بود و امروز نماز عبادی ‌ـ سیاسی جمعه در اکثر نقاط کشور اقامه می‌شود.

وی با استناد به آیات و روایات به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره جمعه می‌فرمایند: ای کسانی که ایمان آورده‌اید هنگامی که برای نماز در روز جمعه ندا داده می‌شود به‌سوی یاد خدا ‌بشتابید و داد و ستد را رها کنید که این برای شما بهتر است.

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: نماز جمعه اجتماع هفتگی مسلمانان برای امور عبادی و سیاسی است که آگاهی‌بخشی به معارف دینی و مذهبی‌، آگاهی یافتن از اوضاع مسلمانان در اقصی نقاط جهان‌، ایجاد وحدت و همبستگی‌، تقویت ‌روحیه دینی و نشاط معنوی‌، جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی و ...‌ از مهم‌ترین دستاوردهای نماز جمعه است‌.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به روز جهانی قدس تصریح کرد: امام خمینی(ره) در حالی جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس اعلام کردند که مسئله فلسطین رو به فراموشی بود و با رهنمود رهبر کبیر انقلاب قیام مردمی فلسطین جان تازه‌ای به خود گرفت.

وی به اوضاع جهان اسلام به‌ویژه ظلم و ستم بی‌حد در حق مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی اشاره کرد و افزود: بی‌شرمی در حدی است که نیروهای صهیونیستی آزادانه و با افتخار مردم بی‌‌دفاع غزه را قتل و عام می‌کنند‌. استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا‌ی خبیث از این اعمال غیر‌انسانی حمایت می‌کنند و مجامع بین‌المللی و کشورهای عرب منطقه در سکوت مرگبار فرو رفته‌اند در حالی که شاهد کشتار مظلومانه مردم فلسطین و کودکان و زنان ‌هستند.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: وظیفه ماست که صدایمان را به جهانیان برسانیم و از مظلوم دفاع کنیم و به حکم امام مسلمانان همیشه حاضر در صحنه باشیم‌. سران کشورها یا باید بیدار شوند یا مردم انقلابی آنها را بیدار می‌کنند و روزی می‌رسد که آنان را به جهنم اعمالشان می‌اندازند و شاهد پیروزی مردم فلسطین خواهیم بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان فرمودند با مطالعات دینی و سیاسی قدرت تحلیل خود را تقویت کنید؛ بنابراین ما وظیفه داریم تا با آگاهی در حمایت از مرد‌م مظلوم فلسطین اقدام کنیم تا شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: در گذشته هر جا مسجدی بنا می‌شد در کنار آن بازار و حمام هم ساخته می‌شد که نمونه بارز آن را در استان‌های کرمان‌، یزد و شیراز شاهد هستیم.

وی گفت: در شهرستان کوهبنان نیز از قرن‌های گذشته این مهم مورد توجه بوده به‌گونه‌ای که نخستین بازار بزرگ در کوهبنان بین مسجد جامع و مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابو سعید ساخته شده در حالی که حمام نیز در این قسمت بنا شده بود و بازاریان با آموزش و فراگیری مکاسب در وقت شرعی در مراسم نماز جمعه نیز حضور داشتند‌.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: دومین بازار شهر کوهبنان ‌در کنار مجموعه‌ای به نام اداره ساخته شده که به مسجد و ‌حمام چماه نیز نزدیک بوده و هنوز آثاری از این بازار وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر و بازسازی دارد‌.

وی عنوان کرد: سومین بازار کوهبنان جنب مسجد بزرگ حضرت امام خمینی(ره) در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی ‌ساخته شده که یک سرمایه ملی و متعلق به آبادی شهر است که با داشتن حدود 50 مغازه، چند‌ سال بدون استفاده و به حال خود رها شده است که مسئولان و هیئت امنای این مسجد باید تلاش کنند تا شاهد فعالیت مجدد و رونق بیشتر بازار بزرگ شهر کوهبنان باشیم‌.

امام جمعه کوهبنان با تبریک عید سعید فطر گفت: مؤمنان روزه‌دار توجه داشته باشند که زکات فطره باید به فقرا و مستمندان برسد و نباید صرف امور دیگری شود، مگر اینکه فقیری وجود نداشته باشد‌.

captcha