اتحاد جهان اسلام راه مقابله با رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 1433188
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
امام جمعه بم:

اتحاد جهان اسلام راه مقابله با رژیم صهیونیستی است

گروه اجتماعی: ماهیت رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و اینکه این رژیم چگونه، چرا و توسط چه کسانی ایجاد شده مشخص است اما علاج این واقعه اتحاد جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم سوم مرداد در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان بم گفت: همچنان ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین مهم‌ترین دغدغه امام خمینی(ره) در جهان اسلام بود.
وی افزود: ماهیت رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و اینکه این رژیم چگونه، چرا و توسط چه کسانی ایجاد شده مشخص است اما علاج این واقعه اتحاد جهان اسلام است. فریاد انسان‌های آزاد‌ی‌خواه از ظلم بسیار فراوان و اعمال وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی بلند شده اما کشورهای عربی و اسلامی هیچگونه اقداماتی انجام نداده‌اند و اگر ما در جنگ با صهیونیست‌ها از فلسطین حمایت می‌کنیم امر بسیار خوشایندی است.
حجت‌الاسلام دانشی افزود: با توجه به این‌که در حال حاضر تکلیفی در مورد حضور در این جنگ بر مردم ما نشده است اما ما می‌توانیم با حمایت‌های مادی و معنوی خود همانند حضور در راهپیمایی که نوعی حمایت است، مردم فلسطین را در مقابله با دشمن مصمم‌تر کنیم.
وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مردم فلسطین از موضع قاطعانه روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران تقدیر و سپاسگزاری کرد و ادامه داد: حقانیت مردم فلسطین در این جنگ بیشتر از گذشته آشکار شده و مقاومت این مردم نیز برای رژیم صهیونیستی و همه دشمنان روشن شده است.
امام جمعه بم گفت: با وجود حملات متعدد صهیونیست‌ها اما شاهدیم که نیروهای فلسطینی فشار زیادی به دشمن آورده و سبب شده آن‌ها به التماس روی آوردند و خواستار آتش‌بس باشند.
حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان بر طاعت و عبادت خداوند و انجام امور خیر در دهه پایانی این ماه تأکید کرد و گفت: رحمت خداوند زیاد است و این‌که ما لیاقت لطف و رحمت خداوند را داشته باشیم مهم است و محروم کسی است که ماه مبارک رمضان سپری شود و مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار نگیرد.
وی با تبریک پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و اگر نماز جمعه و امامت جمعه از نظام گرفته شود به کشور ما ضربات زیادی وارد می‌شد. نماز جمعه سبب آمرزش گناهان می‌شود و هر کس با خلوص نیت در نماز جمعه شرکت کند، خداوند همه گناهانش را می‌آمرزد.
امام جمعه بم از همکاری و تعامل خوب با صدا و سیمای مرکز کرمان خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح چلچراغ در سطح شهرستان بم هستیم تا از این طریق بتوانیم برای گسترش فرهنگ قرآنی در شهرستان بم گام برداریم.

captcha