تربیت هزار حافظ قرآن در شیراز طی ۵ سال
کد خبر: 1433432
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
حجت‌الاسلام شاهسونی بیان کرد:

تربیت هزار حافظ قرآن در شیراز طی ۵ سال

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس گفت: طرح حافظان نور با هدف تربیت یک هزار حافظ قرآن با همکاری سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز به عنوان اقدامی بی‌نظیر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن در شیراز تحت عنوان حافظان نور با هدف تربیت یک هزار حافظ در طی برنامه‌ای پنج‌ساله اجرا می‌شود.

وی افزود:  این طرح با همکاری و مشارکت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان و سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز انجام خواهد شد و تلاش می‌شود جوانان و نوجوانان به سمت آموزه‌های قرآنی هدایت شوند.

تربیت یک هزار حافظ کل قرآن

شاهسونی در ادامه بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه در این طرح 500 حافظ یک جزء، 250 حافظ 2 تا 5 جزء، 200 حافظ 6 تا 10 جزء قرآن، 200 حافظ 20 جزء قرآن و 200 حافظ کل قرآن طی 18 ماه تربیت خواهند شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اضافه کرد: این طرح از بهمن 92  آغاز و تا تابستان 94 ادامه خواهد داشت.

مراحل اولیه طرح

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح و برگزاری کلاس‌های قرآن، شهرداری شیراز مکان‌هایی در اختیار این مؤسسه قرار داده است و برنامه‌ریزی‌های آن انجام و مراحل اولیه طرح در دست اقدام است.

شاهسونی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت مؤسسه بیت‌الاحزان beytolahzan75.blogfa.com در این طرح ثبت‌نام کنند و در هنگام ثبت‌نام نیز مکان و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

captcha