قاریان ایرانی در جمع سفرای کشورهای اسلامی در اوگاندا برنامه اجرا کردند
کد خبر: 1433490
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

قاریان ایرانی در جمع سفرای کشورهای اسلامی در اوگاندا برنامه اجرا کردند

شعب خارجی: در پنجمین روز از برگزاری هفته قرآنی ایران، حافظ، قاری و همچنین گروه تواشیح اعزامی از ایران در جمع معاون نخست وزیر و سفرای کشورهای اسلامی در اوگاندا به اجرای برنامه قرآنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، این گروه قرآنی اعزامی از ایران در پنجمین روز از برگزاری هفته قرآنی ایران در اوگاندا، در جمع «موسی علی»، معاون نخست وزیر اوگاندا، معاون وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس، سفرای کشورهای اسلامی در اوگاندا از جمله کشورهای، صحرا، اریتره، سودان، کاردار کشورهای عربستان سعودی، امارات متحد عربی، لیبی و اساتید مصری به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند.

همچنین در این برنامه اساتید دانشگاه، نماینده مجمع جهانی، نماینده جامعه المصطفی(ص)، «امیر حسین نیک بین» سفیر و «اکبر توحید لو»، رایزن فرهنگی ایران، در محل سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در کامپالا نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پرفسور «عابدی»، از اساتید دانشگاه اوگاندا در سخنان کوتاهی اظهار کرد: عدالت واژه خوبی است و اسلام نیز دین صلح و عدالت است ولی در دنیای امروز عدالت رعایت نمی‌شود. متأسفانه مردم بی‌گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و باید به حمایت از این مردم بی‌گناه به پاخیزیم و این اقدامات را محکوم کنیم.

«رمضان خلیلی»، از قاریان بین‌المللی ایران به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و همچنین گروه تواشیح «طاها» و حافظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند که مورد استقبال سفرای کشورهای اسلامی قرار گرفت.

یادآور می‌شود، گروه تواشیح «طاها» به سرپرستی حسین قربانی از تبریز، «رمضان خلیلی»، از قاریان بین‌المللی ایران از تهران و «شجاع زبیدات» از حافظان قرآن کریم از آبادان از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته قرآنی به اوگاندا اعزام شده‌اند.

captcha