عدم همگرایی نتیجه ترکیب اجتماعی جامعه اسرائیلی در فلسطین
کد خبر: 1433492
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
سخنران روز جهانی قدس شهر بروجن عنوان کرد:

عدم همگرایی نتیجه ترکیب اجتماعی جامعه اسرائیلی در فلسطین

خبرنگاران افتخاری/ محمدامین آقائی: حجت‌الاسلام کیوانی گفت: ترکیب اجتماعی جامعه اسرائیلی در فلسطین اشغالی آمیخته‌ای از موارد متناقض است، به‌گونه‌ای که به عدم همگرایی مشهور است و جامعه رژیم صهیونیستی آمیخته‌ای از بنیانگرایان، فرهنگ‌ها، گرایش‌ها، آداب و رسوم متناقض و مختلف است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کیوانی، سخنران روز جهانی قدس شهر بروجن در بین روزه‌داران و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس این شهرستان گفت: یهودیان و صهیونیست‌ها معتقد هستند که همه مردم جهان به آنها ظلم کرده‌اند و به همین دلیل کینه کلیه ملت‌ها به‌ویژه عرب‌ها را به دل گرفته‌اند.

وی افزود: از جمله خصوصیات شخصیتی انسان صهیونیستی عامل تعصب‌ورزی یهودیان است که نشئت گرفته از اندیشه خودبرتربینی و مبرا دانستن خود از هر گناهی است، تا جایی که آنها نه تنها خود را نابغه می‌پندارند بلکه معتقدند که امت برگزیده خداوند هستند.

سخنران روز جهانی قدس شهر بروجن با بیان اینکه حرص، طمع و بلندپروازی خصیصه اصلی اسرائیلی‌هاست، ادامه داد: ترکیب اجتماعی جامعه اسرائیلی در فلسطین اشغالی آمیخته‌ای از موارد متناقض است، به‌گونه‌ای که به عدم همگرایی مشهور است و جامعه رژیم صهیونیستی آمیخته‌ای از بنیانگرایان، فرهنگ‌ها، گرایش‌ها، آداب و رسوم متناقض و مختلف است و این مسئله یک نوع چندگانگی اجتماعی و فرهنگی در درون این جامعه ایجاد کرده است.

کیوانی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد رژیم اسرائیل گفت: در واقع پیشرفت اقتصادی دولت اسرائیل مرهون کمک‌های مالی پیاپی و وام‌های دریافتی از آمریکاست و خود دولت آمریکا نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: آن‌چه که امروز در غزه می‌گذرد، به همه ما مربوط است و تنها یک مسئله و موضوع صرفاً فلسطینی نیست، ما نباید از تحمل بار مسئولیت و مشارکت در درد و رنج آنان شانه خالی کنیم و خون‌های به ناحق ریخته شده آنان را نادیده بگیریم.

captcha