حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در جشنواره قرآن دانشگاهیان وزارت بهداشت
کد خبر: 1433775
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
حسین همتی خبر داد:

حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در جشنواره قرآن دانشگاهیان وزارت بهداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهریورماه سال جاری گفت: برای حضور در این جشنواره بیش از ۲۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند.

حسین همتی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه مرحله مقدماتی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: این مرحله که در بخش شفاهی برگزار می‌شود در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تا اوایل تیرماه ادامه داشت.
وی افزود: پس از برگزاری مرحله دانشگاهی این جشنواره، نفرات برتر در هر دانشگاه مشخص و دبیرخانه جشنواره در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای حضور در مرحله کشوری معرفی شده‌اند.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش کتبی نیز رقابت‌ها در مرحله دانشگاهی به صورت سراسری برگزار شد و راه‌یافتگان به مرحله کشوری نیز مشخص شده‌اند که این مرحله مردادماه در 23 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.
همتی اظهار کرد: 23 دانشگاه را به عنوان مراکز آزمون بخش کتبی مشخص کرده‌ایم و قرار بر این شده است تا این 23 دانشگاه میزبان راه‌یافتگان به مرحله کشوری بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت باشند.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش قرآن و عترت برگزار می‌شود، تأکید کرد: مرحله کشوری مسابقات بخش قرآن هشتم تا یازدهم شهریورماه در زنجان برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: در بخش‌های شفاهی عترت و پژوهشی هم آثار دریافت شده است و  داوری‌های مربوط به این آثار روز 20 مردادماه به صورت متمرکز صورت خواهد گرفت.
همتی با اشاره به اینکه در نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جمعاً بیش از 20 هزار نفر حضور یافته‌اند، گفت: در حال حاضر مشغول پیگیری برنامه‌های برنامه‌ریزی شده از ابتدای سال هستیم و با توجه به تغییری که در معاونت به وجود آمده است، تغییرات چندانی در برنامه‌ها ایجاد نشده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شهریورماه، جلسه کارشناسان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و در آن در فعالیت‌های صورت گرفته در نیمه اول سال و نیز برنامه‌های نیمه دوم سال 1393 بحث و تبادل نظر خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: در نشست کارشناسان کانون‌های قرآن و عترت در مورد انتخاب مجمع مرکزی دبیران کانون‌های قرآن و عترت که هر سال انجام می‌شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

captcha