شرکت سالانه ۳ هزار نفر در برنامه‌های قرآنی زنجان
کد خبر: 1433912
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

شرکت سالانه ۳ هزار نفر در برنامه‌های قرآنی زنجان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سالانه بالغ بر سه هزار نفر در کلاس‌های آموزش‌ قرآن استان زنجان شرکت و آموزش می‌بینند.

محمدعلی عباسی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ انس با قرآن و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به سمت قرآن‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌ها و محور مؤسسات قرآنی زنجان در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: گستردگی آموزش در سطوح مختلف قرآنی، امسال در اولویت برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی قرار گرفته و مؤسسات تلاش دارند با اجرای برنامه‌های متنوع، بحث آموزش را نهادینه کنند.

اولویتی غیرقابل انکار برای رشد فرهنگ قرآنی

عباسی تربیت مربیان آموزشی را اولویتی غیر قابل انکار برای رشد فرهنگ قرآنی در کشور معرفی و افزود: برای آموزش مطلوب قرآن‌آموزان در سطح بالا و مطلوب، اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی استان زنجان باید توجه ویژه‌ای به تربیت معلمان قرآنی داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی استان زنجان در زمینه مربیان قرآنی در مؤسسات قرآنی، خاطرنشان کرد: در مؤسسات قرآنی استان زنجان از مربیانی برای همکاری استفاده می‌شود که دوره‌های آموزشی سطوح مختلف قرآنی را از جمله روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر در حد تسلط گذرانده و آموزش‌هایی شیوه‌های تدریس را گذرانده باشند.

عباسی ادامه داد: بدیهی است پس از گرفتن آزمون از این افراد، در صورت کسب نمره مطلوب توسط آنها، می‌توانند در مؤسسات قرآنی فعالیت کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه اهداف آموزشی مورد نظر در مؤسسات قرآنی تحقق بخشد، مؤسسات قرآنی الزاماً باید از همین مربیان استفاده کنند.

آموزش بالغ بر 3 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی

این مسئول افزود: در مؤسسات قرآنی استان زنجان آموزش روخوانی، تجوید، حفظ قرآن کریم، آموزش احکام عمومی و احکام قرآنی و ... برای تمام سنین آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی استان زنجان با بیان اینکه سالانه بالغ بر سه هزار نفر در کلاس‌های آموزش‌های قرآن این استان شرکت و آموزش می‌بینند تصریح کرد: بیشترین افرادی که در ایام تابستان از آموزش‌های قرآنی استقبال می‌کنند رده سنی 10 الی 12 سال هستند.

captcha