قدرت داعش و اسرائیل پوشالی است
کد خبر: 1434058
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
آیت‎الله العظمی سبحانی:

قدرت داعش و اسرائیل پوشالی است

گروه اجتماعی: قدرت داعش و اسرائیل پوشالی و فانی شدنی است و در روز قیامت در حسرت و خسران خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله العظمی سبحانی ظهر امروز، 5 مرداد در درس تفسیر سوره زمر، در تفسیر آیه «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» گفت: در آیه مسئله غفران و رحمت الهی مورد بحث واقع شده است.
وی افزود: غفران الهی در قیامت به دو صورت انجام می‎شود، یکی از طریق توبه‎ای که بنده در دنیا انجام داده است و با پذیرش آن گناهانش بخشیده می‎شود؛ دیگری شفاعت است که باعث پاک شدن بندگان می‌‎شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: تفاوت توبه با شفاعت در فراگیری بخشش گناهان است به نحوی که در توبه همه گناهان ما پاک می‎شود ولی در شفاعت، گناه شرک به خدا پاک نمی‎شود.
سبحانی اظهارکرد:اسلام دین چشم بستن و سخن بدون پاسخ نیست بلکه همیشه به شبهاتی که به آن شده است با آغوش باز بخورد کرده و پاسخ آن را داده است؛ در این زمینه نیز شبهات فراوانی بیان شده است.
وی گفت: شبهه‎افکنان می‎‏پرسند که این توبه سبب کاهل شدن بندگان و جری شدن آنان برای ارتکاب به گناه می‎شود که از نظر ما اصلا چنین چیزی درست نیست.
سبحانی یادآورشد: یکی از مهترین عوامل ببخش بندگان پس از توبه، احترام گذاشتن به قوانین الهی است؛ کسانی که توبه می‎کنند نباید راه گذشته را ادامه دهند ؛حداقل سعی خود را می‎کنند.
وی گفت: نکنه بسیار مهم این است که اگر بنده حس کند که بخشیده نمی‎شود و توبه‎ای وجود نداشته باشد، عقده‎ای خواهد شد و وقتی که حس می‎کند آب از سر او گذشته است و امیدی به بازگشت نیست قطعا هر خلافی را ممکن است انجام دهد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند در آیه «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ وَإِنْ کُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِینَ» به عذاب بندگانی اشاره می‎کند حرف خدا و پیامبر خدا را در زمین جدی نگرفتند ودر قیامت حسرت خواهند خورد.
وی گفت: خداوند به ما می‎فرماید که در دنیا برای آخرت آماده شوید تا در قیامت جزو گروهی نباشید که همیشه در حال حسرت خوردن هستند؛ این افراد همیشه در دنیا اهمال کاری می‎کردند.
سبحانی یادآورشد: گاهی این تهمت را به خدا می‏زنند که  «أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدَانِی لَکُنْتُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»؛ ولی پاسخ خدا به آنها این است که ما شما را هدایت کردیم ولی شما به هدایت من گردن ننهادید.
وی اظهارکرد: این افراد انبیای الهی را در دنیا مسخره می‎کردند ولی در آخرت چهره حقیقی این نظام را دیدند و خود را در مقیاس این دنیا مقایسه کردند و به همین جهت در آخرت چنین حسی به آنها دست می‎دهد و در اقیانوسی از آتش قرار می‎گیرند.
این مرجع تقلید یادآورشد: این اسراییلی‎ها و داعشی‎ها که اطفال شیرخوار هم رحم نمی‎کنند باید بدانند که گمان مبرید که قدرت شما پایان پذیر نیست؛ بلکه این قدرت شما تمام خواهد شد و روزی به بدترین عذاب دچار خواهید شد؛ اینها روز قیامت چنین حسرت‎هایی را خواهند خورد.

captcha