نماز عید فطر در حرم شاهچراغ(ع) اقامه می‌شود
کد خبر: 1434097
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

نماز عید فطر در حرم شاهچراغ(ع) اقامه می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از اقامه نماز عید فطر در این آستان مقدس به امامت تولیت آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 5 مرداد در جمع خبرنگاران از برگزاری نماز عید سعید فطر در این آستان مقدس خبر داد و گفت: ۲۰ هزار نمازگزار در این روز میهمان سفره صبحانه حرم شاهچراغ‌(ع) می‌شوند.
وی افزود:‌ نماز عید سعید فطر ساعت 7:30 صبح روز عید به امامت آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس اقامه می‌شود.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: همچنین برنامه‌های تواشیح توسط گروه برتر استان فارس در روز عید فطر اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه به محض اعلام عید سعید فطر توسط مراجع مربوطه، مراسم دعا و وداع با ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت(ع) در رواق دارالعباده این آستان برگزار می‌شود، افزود: از همه مردم مؤمن و ولایت‌مدار شیراز برای حضور در مراسم باشکوه عید سعید فطر در سومین حرم اهل بیت(ع) دعوت می‌شود.
وی با یادآوری اینکه این آستان مقدس در ایام ماه رمضان برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد، گفت: برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه و پخش مستقیم آن از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای ایران از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.
رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ(ع)، برگزاری مراسم‌های سخنرانی‌های مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر را توسط آیت‌الله ایمانی، آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله موحد را از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در ایام رمضان برشمرد و گفت: نمازهای ظهر و عصر در آستان مقدس در دهه اول رمضان آیت‌الله ایمانی، دهه دوم آیت‌‌الله دستغیب و دهه سوم آیت‌الله موحد اقامه شدند.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) را یک پایگاه فرهنگی دانست و گفت: در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش سبک زندگی در جامعه، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مجموعه فلش‌کارت‌های سبک زندگی را به کوشش مرکز تولید محتوا و تولید محصولات فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تهیه و تدوین کرده و در ماه مبارک رمضان به زائران این آستان هدیه داده است.
وی با اشاره به برگزاری هر روز یک مسابقه در حاشیه مراسم جزءخوانی در حرم مطهر، خاطرنشان کرد: در روز عید سعید فطر به برندگان این مسابقات به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

captcha