آیت‌الله عطاردی ایران‌شناسی بزرگ و برجسته بود
کد خبر: 1434125
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
مسجدجامعی:

آیت‌الله عطاردی ایران‌شناسی بزرگ و برجسته بود

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیت‌الله عطاردی ایران‌شناسی بزرگ و برجسته بود، در بخش‌هائی از تاریخ ایران و جغرافیای کشور تحقیقات کاملی نه تنها از منابع کتابخانه‌ای بلکه با تتبع، پژوهش و تحقیقات میدانی انجام داده بود که به این وجه شخصیتی ایشان کمتر پرداخته شده است.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله عزیزالله عطاردی‌قوچانی، محقق برجسته شیعی با مرحوم پدرم در رفت و آمد بودند، گفت: مرحوم پدرم نیز به شخصیت آیت‌الله عطاردی علاقه زیادی داشتند لذا ارتباط با ایشان تا زمان حیات تداوم داشت.

مسجدجامعی درباره ویژگی بارز شخصیتی مرحوم آیت‌الله عطاردی اظهار کرد: اولین و بارزترین ویژگی شخصیتی ایشان زهد و دوم تتبع ایشان بود، به عبارت دیگر آیت‌الله عطاردی بین زهد و تتبع قرار داشتند، ایشان با وجود تألیف ده‌ها جلد کتاب مرجع، چیزی برای خودش از دنیا اندوخته نکرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران زندگی مرحوم آیت‌الله عطاردی را بسیار ساده و بی‌آلایش توصیف کرد و گفت: ایشان ایران‌شناسی بزرگ و برجسته بود، در بخش‌هائی از تاریخ ایران و جغرافیای کشور تحقیقات کاملی نه تنها از منابع کتابخانه‌ای بلکه با تتبع، پژوهش و تحقیقات میدانی انجام داده بود که به این وجه شخصیتی ایشان کمتر پرداخته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: این پژوهشگر در کارهایش پیوستگی تحقیقاتی داشت، به گونه‌ای که جمع‌آوری مسند احادیث شیعه منحصر به فرد است لذا می‌توان اطلاعات ایشان را فراتر از این حرف‌ها دانست.

مسجدجامعی افزود: مرحوم آیت‌الله عطاردی در تحقیقاتشان، حتی به تأسیسات اجتماعی و عمومی، مشاغل و زندگی در شهرهای خراسان پرداخته‌اند که این، در نوع خودش کاری نو و فوق‌العاده محسوب می‌شود، این کارها، کارهائی است که ایشان شخصاً رفته و دیده، سپس آن‌ها را ثبت، ضبط، طبقه‌بندی و گروه‌بندی کرده و به عبارت دیگر مستندی تولیدی را به جامعه عرضه کرده است.

captcha