گفتمان دینی با موضوع «حجاب و عفاف» در پاوه برگزار شد
کد خبر: 1434548
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
با هدف پاسخ گویی به نیازهای دینی؛

گفتمان دینی با موضوع «حجاب و عفاف» در پاوه برگزار شد

گروه اجتماعی: با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پاسخ‌گویی به نیازهای دینی گفتمان با موضوع «حجاب و عفاف» در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفتمان دینی با موضوع «عفاف و حجاب»، روز گذشته، پنجم مرداماه، در روستای خانقاه از توابع شهرستان پاوه با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پاسخ‌گویی به نیازهای دینی برگزار شد.

در این نشست نصیره حکمتی، کارشناس دینی با اشاره به وظایف بانوان در جامعه، گفت: حجاب همانند دیوار و افتخار یک مسلمان و عفاف یک سلاح برای دفاع در برابر مشکلات است.

وی افزود: امروز دشمن به وسیله ابزارهای مختلف و با هزینه‌های سنگین تلاش دارد تا بانوان و دختران ایرانی را از حجاب دور کرده و بی‌تفاوتی را در جامعه ایران حاکم سازد.

حکمتی با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف یک مسئله اجتماعی است که تمام افراد جامعه را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: هر چقدر حیا و عفت در جامعه بیشتر باشد با مشکلات روزمره کمتری مواجه خواهیم بود.

این کارشناس دینی سلامت خانواده و کانون خانوادگی و حفظ حرمت بانوان را در پوشیدن لباس و رعایت کامل حجاب دانست و عنوان کرد: اثرات بدحجابی و گرایش به آن در جامعه ابتذال و عدم سلامت اخلاق را به‌وجود می‌آورد.

حکمتی با اشاره به فرهنگ برهنگی آن را مهم ترین مشکل جامعه امروز دانست و افزود: مواظب باشیم در راه پوشش و حجاب اسلامی کوشا باشیم و از فرهنگ منحط بدحجابی پرهیز کنیم زیرا ما مسلمانیم و حجاب از وظایف عمده و بسیار مؤکد اسلام برای بانوان و عزت و افتخار یک بانوی مسلمان است.

captcha