پراکندگی قبور از مشکلات ساماندهی گلزار شهدا است
کد خبر: 1434550
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

پراکندگی قبور از مشکلات ساماندهی گلزار شهدا است

گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: از مشکلات ساماندهی گلزار شهدای شهرستان پراکندگی قبور شهدا به ویژه در روستاها است که برای مرمت و نگهداری آنها با مشکلاتی رو‌به رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمدعلی محمدی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان یکشنبه، پنجم مرداد در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان همدان اظهار کرد: 61 گلزار شهدا با 2 هزار و 465 مزار شهید در شهرستان همدان وجود دارد که این تعداد شامل 6 گلزار شهدای شهری با 2 هزار و 175 مزار شهید، 44 گلزار شهدای روستایی با 266 مزار شهید است.

وی افزود: به منظور مرمت و نگهداری مستمر گلزار شهدای شهری 50 میلیون تومان و برای مزار شهدای روستایی شهرستان همدان 40 میلیون تومان اعتبار امسال اختصاص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری همدان اضافه کرد: ۱۲ گلزار شهدای گمنام با ۳۰ مزار شهید در شهرستان همدان داریم که در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بوعلی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهید مفتح، باغ موزه دفاع مقدس، آموزشگاه قدس، میدان میشان، تیپ انصارالحسین واقع شده‌اند.

در ادامه این نشست مجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان نیز گفت: همدان جزء نخستین شهرستان‌های استان است که با رفع یکسری از نواقص در عملیات ساخت می‌تواند جشن ساماندهی گلزار شهدا را برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: گلزار شهدای مناطق روستایی با مشکلات زیرساختی مختلف مواجه هستند که باید تا پایان امسال این نواقص رفع شود.

captcha