عید فطر دستیابی به صفات کمالیه را در انسان تقویت می‎کند
کد خبر: 1434652
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
آیت‎الله دری نجف‎آبادی:

عید فطر دستیابی به صفات کمالیه را در انسان تقویت می‎کند

گروه اجتماعی: عید سعید فطر آمادگی و رسیدن به صفات کمالیه انسانی را در انسان تقویت کرده و زمینه رشد روحی و فکری را فراهم می‎کند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‎الله دری نجف‎آبادی، نمایند ولی فقیه در استان مرکزی دیروز، 7 مرداد در خطبه‎های نماز عید سعید فطر، ضمن قبولی طاعت و عبادات نمازگزاران و روزه داران، گفت: عید فطر عید شکرانه است و روزه دارن در این روز مهم پاداش و اجر عبادات خالصانه خویش را از حضرت حق می‎ستانند.

وی با بیان این مطلب که عید سعید فطر آمادگی و رسیدن به صفات کمالیه انسانی را در انسان تقویت کرده و زمینه رشد روحی و فکری را فراهم می‎کند، افزود: افراد متقی و پرهیزگار با حضور در این عید مهم و بزرگ عدم وابستگی خویش به امور مادی را به اثبات رسانده و سعی دارند در طول ماه های دیگر نیز این راه را ادامه دهند.

آیت‎الله دری نجف‎آبادی عید فطر را عید هجرت به سمت الی‎الله عنوان کرد و گفت: خداوند متعال با واجب کردن روزه توفیق هجرت به سمت خودش را عنایت فرموده است و به بندگان فرمانبردار خویش راه و رسم درست زیستن و گام نهادن در مسیر ائمه معصومین(ع) را توصیه می‎کند.

وی در ادامه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان کلاس بزرگ انسانیت است و بندگان مطیع و مخلص افتخار دارند با گام نهادن در مسیر اولیای الهی فرصت دارند از نور معرفت، معنویت و عبودیت بهره مند شده و برای رسیدن به حضرت حق از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند؛ لذا تأسی به اولین شهید محراب، حضرت علی(ع) می تواند ما را در مسیر درست هدایت کند.

این مقام مسئول از حضرت ختمی مرتبت(ص) به عنوان بزرگ پرچم‎دار مکتب اسلام یاد کرد و افزود: خداوند متعال راه و رسم بندگی و کاربردی کردن مقدسات دینی در زندگی فردی و اجتماعی را به واسطه کلام حق و بیان احادیث و روایات توسط خاندان نبوی در اختیار بندگان خویش قرار داده است.

وی همچنین از حرمت شکنی برخی از افراد که به هر دلیل از روزه‎داری معذور بودند ابراز ناراحتی و تأسف کرد و گفت: حرمت ماه مبارک رمضان همچون حرمت حرم است و باید احترام این ماه الهی به هر نحو رعایت شود؛ اما متأسفانه برخی از اشخاص به دلایل مختلف در ملأ عام روزه خوری کرده و این امر برای جوامع اسلامی امری ناپسند به شمار می آید.

آیت‎الله دری نجف‎آبادی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر گفت: بندگان متعهد و مخلص در طول یک سال خالصانه ترین عبادات را به پیشگاه حضرت حق ارزانی داشته و در این ماه به اندازه معرفت خویش بهره برده و کسب فیض کردند.

وی با بیان این نکته که این ماه فرصتی مغتنم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و ثابت قدم ماندن در اجرای احکام و موازین شرعی است، اضافه کرد: امید است بندگان در طول یازده ماه پس از ماه مبارک رمضان به تمامی عهد و پیمانی که با خداوند متعال در لیالی قدر بستند پایبند بوده و ب تعهدات خویش عمل کنند.

آیت‎الله دری نجف‎آبادی در ادامه به فجایع اخیر در کشور عراق و غزه نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با راه‎اندازی جنگ روانی خواستار ربودن قلب سلیم از مسلمانان است؛ اما مسلمانان برابر این تندبادهای هولناک سر تسلیم فرد نیاورده و از اسلام و ارزش‎های آن با نثار خون فرزندان بی‎گناه خویش صیانت می‎کنند.

امام جمعه اراک در پایان اضافه کرد: سران حاضر در مجامع مدعی حقوق بشر در برابر تهاجمات صورت گرفته ساکت مانده و در برابر ظلمهای اعمال شده واکنشی نشان نمی‎دهند؛ ازاین رو جوامع مسلمان نباید ساکت بنشینند و با تمام قوا از مردم مظلوم و بی‎دفاع غزه و دیگر کشورهای مسلمان که تنها به دلیل مسلمان بودن کشته می‎شوند دفاع کنند.

captcha