عید سعید فطر روز گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان اسلام است
کد خبر: 1434655
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

عید سعید فطر روز گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان اسلام است

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عید سعید فطر روز گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان اسلام است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه بر اساس دو سوره قرآن کریم، آن شخصی رستگار است که خود را در این ماه از میل به دنیاگرایی پاک کرده باشد، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه پاکی انسان از مظاهر دینی و ماه اوج انسان است و انسان باید بعد از آن در ماه های دیگر این رویه و روحیه را ادامه دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه افزود: عید سعید فطر روز گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان اسلام است و عبادات الهی یک آثار تکلیفی و وضعی دارد و آثار وضعی رمضان، تقوا است.

وی بیان کرد: محصول ماه رمضان تولید انسان‌های متقی است و انسان متقی کسی است که از فریب شیطان پرهیز می‌کند و در خصوص تقوا در قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه بسیار تأکید شده است و وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند، جامعه بشری را بر اساس تقوا مدیریت می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های علم، دینداری است، ادامه داد: آثار ماه مبارک رمضان تقوا است و امیدوارم برای همه شما مؤمنین باقی بماند.

امام جمعه بوشهر افزود: حرکت سران برخی از کشورهای اسلامی را در جهت همکاری با جریان رژیم صهیونیزم و شعله‌ور کردن آن را محکوم می‌کنیم و امیدواریم جنایت‌های این رژیم از صحنه روزگار حذف شود.

خطیب نماز عید فطر در بوشهر با بیان اینکه از تلاش و خدمات همه مدیران به مردم ولایتمدار بوشهر قدردانی می‎کنم، گفت: از همه مسئولان استانی این درخواست را دارم که برای اشتغال مولد، امر مسکن، ازدواج، گسترش فرهنگ دینی، فضای فعالیت‌های فراغتی، عرصه‌های تحصیلات عالیه برای جوانان توجه بیشتری شود، زیرا جوانی دوره سرمایه‌گذاری است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در امور اقتصادی و فرهنگی خدمات بیشتری برای مردم استان ولایتمدار بوشهر انجام شود، اظهار کرد: از همه تلاشگران هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد، روحانیون، مراکز فرهنگی و دینی، مداحان و قاریان که در ماه مبارک رمضان در عرصه‌های قرآنی فعالیت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

captcha