بیش از ۲۶ هزار روزه‌دار در بقاع متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند اطعام شدند
کد خبر: 1434678
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
ماه رمضان امسال؛

بیش از ۲۶ هزار روزه‌دار در بقاع متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند اطعام شدند

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش ‌از ۲۶ هزار روزه‌دار در بقاع متبرکه امامزادگان باقریه از محل نیات واقفان اطعام شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف بیرجند امروز، نهم مرداد در جمع خبرنگاران گفت: اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در ماه مبارک رمضان امسال با برنامه‌ریزی قبلی و همکاری اداره کل اوقاف خراسان جنوبی ویژه برنامه‌های مهمی در جوار بقاع متبرکه شاخص این شهرستان‌ها برگزار کرده است.



وی یکی از مهمترین برنامه‌ها را سوق دادن اجرای نیات واقفان در مورد افطاری دادن و اطعام روزه‌داران در بقعه متبرکه امامزادگان باقریه بیرجند دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان امسال بیش ‌از 26 هزار روزه‌دار در امامزادگان باقریه از محل نیات واقفان اطعام شدند.



رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با بیان اشاره به اینکه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان کلاس‌های اوقات فراغت در جوار بقاع متبرکه با شرکت بیش‌از 800 نفر دانش‌آموز برگزار شده است، یادآور شد: اوقاف در تبدیل بقاع متبرکه به قطب محوری فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکرده و تمامی نهادها و اماکنی که قصد برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی را دارند می‌توانند از بقاع متبرکه به عنوان بهترین مکان بهره برده و اداره اوقاف در این راستا نهایت همکاری را با آنها خواهد داشت.



خدائی از حضور و استقبال بیش‌از 17 هزار نفر در مراسم شب‌های احیاء در بقاع متبرکه امامزادگان باقریه خبر داد و افزود: این حضور نشان از اقبال مردم به این مکان بوده و محوریت قرار دادن این بقعه به عنوان مرکز فرهنگی شهر مقبول واقع شده است.



وی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال سه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در بقاع متبرکه این شهرستان‌ها برگزار شده است.



رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان به اجرای طرح مودت در ماه مبارک رمضان امسال در بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در سه بقعه متبرکه بیرجند و درمیان اجرا شده است.

captcha