تپه‌های عباس‌آباد؛ محلی مناسب برای نمایشگاه‌ قرآن و سایر نمایشگاه‎های فرهنگی
کد خبر: 1434722
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
اشعری اعلام کرد:

تپه‌های عباس‌آباد؛ محلی مناسب برای نمایشگاه‌ قرآن و سایر نمایشگاه‎های فرهنگی

گروه ادب: رئیس باغ کتاب با پیشنهاد برپایی نمایشگاه دائمی کتاب تهران در محل تپه‌های عباس‌آباد، عنوان کرد: در اوقاتی غیر از زمان برپایی نمایشگاه کتاب، می‌توان نمایشگاه‌های قرآن، مد و لباس، سخت‌افزار و نرم‌افزار را در این مکان برپا کرد.

علی‌اکبر اشعری، رئیس باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ارائه پیشنهاد محوطه تپه‌های عباس‌آباد برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: هم اکنون زمین برای این کار داریم، اگر فرصت را از دست بدهیم و زمان بگذرد و برای این زمین‌ها کاربردی تعیین شود، دیگر نمی‌توان کاری کرد.
تپه‌های عباس‎آباد؛ ظرفیتی وسیع برای نمایشگاه کتاب
وی با بیان این مطلب افزود: در این راستا، پیشنهاد ما برپایی نمایشگاه در زمین‌های میان کتابخانه ملی، باغ کتاب و فرهنگستان‌هاست؛ زمینی که چهار، پنج هکتار وسعت دارد که بر این اساس می‌توان با برپایی مکانی در آنجا، نمایشگاهی را در دو طبقه در محوطه 90 هزار متری برگزار کرد.
اشعری با اشاره به عنوان نمایشگاه فرهنگی شهر تهران برای این مکان، عنوان کرد: در زمان برپایی نمایشگاه کتاب، می‌توان از این مکان برای برپایی نمایشگاه کتاب و در دیگر ایام برای برپایی نمایشگاه قرآن، نمایشگاه مد و لباس و نمایشگاه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره بگیریم.
ارشاد 120 هزار متر مربع فضا نیاز دارد
وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت ارشاد اعلام کردند که اگر 120 هزار متر فضا در اختیار داشته باشند می‌توانند نمایشگاه کتاب را به نحو مطلوب برپا کنند، ادامه داد: هم اکنون در مصلای امام خمینی، 30 هزار متر از فضایی که ارشاد برای نمایشگاه کتاب در اختیار دارد، مسقف است و باقی بخش‌های نمایشگاه در فضای آزاد قرار دارند.
رئیس باغ کتاب در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر پیشنهاد من پذیرفته شود، حدود 90 هزار متر از بخش‌های نمایشگاه کتاب در زیر سقف نمایشگاه دائمی واقع می‌شوند. برای سرای اهل قلم و نشست‌های آن نیز می‌توان از سالن‌های باغ کتاب استفاده کرد.
با قالیباف و جنتی صحبت کرده‌ام
وی درباره 20 هزار متر باقی مانده از فضای مورد نیاز نمایشگاه کتاب نیز اظهار کرد: این بخش نیز می‌تواند در سازه‌های موقت احداث شود. از این رو منطقه پیشنهادی فضای مناسبی است که درباره آن با علی جنتی، وزیر ارشاد و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز صحبت کرده‌ام.
اشتباه مسکن مهر و دریاچه ارومیه را مرتکب نشویم
اشعری در ادامه گفت: امیدوارم که مسئولان با تدبیر تصمیم بگیرند تا مشکلاتی را که برای مسکن مهر و دریاچه ارومیه پیش آمد شاهد نباشیم. زمانی با بیان اینکه اولویت با کشاورزی است، دریاچه ارومیه را که ظرفیت 1200 حلقه چاه آب داشت، با احداث 25 هزار حلقه چاه آب، خشک کردند و مصیبت کنونی ایجاد شد.
وی همچنین به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بخش‌هایی از مسکن مهر که خارج از محدوده شهر بود، نه از آب و نه از برق برخوردار است و از نظر معماری اسلامی نیز با فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی بیگانه است و هم اکنون وزیر مسکن می‌گوید که نمی‌داند با آنها چه باید کرد.
مرکزیت شهر و دسترسی به همه امکانات
اشعری با تأکید بر اینکه نباید تصمیمی گرفت که با مشکل روبرو شویم، اظهار کرد: اگر نمایشگاه در این منطقه قرار گیرد، همه امکانات از بیمارستان، رستوران، درمانگاه و ... در دسترس است و لزومی ندارد این خدمات را به نمایشگاه ببریم، ولی اگر در خارج از شهر برپا شود، باید همه این خدمات به نمایشگا برده شود.

captcha