ثبت نام آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد آغاز شد
کد خبر: 1436535
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

ثبت نام آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ثبت نام برای حضور در آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۴ امروز آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

مرتضی خدمتکار، مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز ثبت نام دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برای حضور در این آزمون سعی کرده‌ایم تا شرایط پیچیده‌ای را پیش روی متقاضیان قرار ندهیم.

هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد
وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودی، سنی و جنسی در این آزمون وجود ندارد، افزود: هر فردی که آموزش‌هایی را در جلسات قرآنی گذرانده باشد و به نظر خودش آمادگی حضوردر این آزمون را داشته باشد برای حضور در این آزمون، می‌تواند اقدام کند. هدف اصلی از برگزاری این آزمون فراهم کردن بستری برخلاف مسابقات و کنکورهایی است که در این حوزه مرسوم است؛ این امر با تسهیل حضور مردم در این آزمون فراهم شده است.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش داریم مردم را با صف‌بندی‌های مختلف و متناسب با شرایط و سطح معلومات و اطلاعاتی که دارند در این آزمون شرکت دهیم، لذا این خلاف آن چیزی است که اکنون در کشور در جریان است.
خدمتکار اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف ما زمینه‌سازی و ترغیب حافظان قرآن کریم است. متأسفانه در بحث 10 میلیون حافظ قرآن کریم که مقام معظم رهبری آن را مطالبه کردند در طول سه سال گذشته اقدام و حرکت قابل توجهی نیافتاده است، حداقل کار معاون قرآن و عترت در این زمینه که از قبل نیز صورت گرفته است بحث ترغیب و تشویق حافظان قرآن چه از طریق برگزاری این آزمون و یا معرفی و انتخاب نفرات برگزیده است.

اهدای 100 فیش عمره مفرده به برگزیدگان
وی در ادامه در مورد بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این آزمون، بیان کرد: از جمله مواردی که در نظر گرفته‌ایم می‌توان به کمک‌هزینه‌ و تهیه فیش عمره مفرده اشاره کرد. با توجه به محدودیت‌هایی که سازمان حج و زیارت داشته است امکان استفاده گسترده از این سهمیه‌ها نبود هر چند ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا سهمیه بیشتری را برای حافظان قرآن کریم تهیه کنیم اما در نهایت 100 سهمیه برای معاونت در نظر گفته شد. سعی خواهد شد تا بیشتر این سهمیه را به حفاظ اختصاص دهیم تا از این سفر معنوی استفاده ببرند.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: علاوه بر فیش عمره مفرده جوایز معنوی دیگری همچون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و ... نیز در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی تمدید زمان ثبت نام تا پایان مرداد
خدمتکار در ادامه در مورد نحوه ثبت نام نیز اظهار کرد: ثبت نام امروز، 15 مردادماه ساعت 14 به صورت اینترنتی و با مراجعه به پایگاه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد آغاز خواهد شد و تا 25 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی ما با توجه مراجعات مکرر از شهرستان‌ها این است که استقبال خوبی از این دوره از آزمون به وجود بیاید. البته پیش‌بینی ما این است که تا پایان مردادماه این زمان تمدید شود اما در حال حاضر زمان نهایی 25 مردادماه اعلام شده است.

تغییرات دوره دوازدهم
وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آزمون دوره دوازدهم، گفت: از جمله این تغییرات این است که امسال برای اولین بار بحث عترت به آزمون‌ها اضافه شد در نتیجه عنوان آزمون نیز به آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد تغییر یافت. همچنین اضافه شدن بحث مفاهیم آزمون نهج‌البلاغه نیز از دیگر تغییرات است. در آزمون‌های آینده نیز بحث‌هایی همچون صحیفه سجادیه و متون روایی دیگر اضافه خواهد شد تا مردم پیش از پیش با این متون انس بگیرند.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این دوره شرکت‌کنندگان مجموعاً در 15 رشته حضور خواهند یافت که هفت رشته از آن مربوط به بخش حفظ قرآن کریم شامل حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است، سایر رشته‌ها نیز آزمون ترجمه و مفاهیم ویژه نوجوانان، ویژه بزرگسالان در سطوح مقدماتی و تکمیلی، آزمون تدبر در قرآن، آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه خواهد بود که مجموعاً 15 رشته است. 
وی در مورد پیش‌بینی حضور مردم در این آزمون نیز اظهار کرد: آخرین آزمونی که برگزار کردیم حدود 70 هزار نفر در آن حضور داشتند، امیدواریم با یک اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر بتوانیم افراد بیشتری را جذب این آزمون کنیم.

برگزاری آزمون در روز چهارم مهرماه
خدمتکار همچنین در مورد زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن گفت: ساعت 8:30 روز جمعه، چهارم مهرماه، آزمون برگزار می‌شود، از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مخاطبان این آزمون نوجوانان باشند، این گروه سنی از شرکت در آزمون کتبی و چهارگزینه‌ای با توجه به سختی‌هایی که برای آنها وجود دارد معاف خواهند بود. پیش‌بینی شده است تا آزموم گروه سنی زیر 12 سال که همزمان با سایر افراد ثبت نام می‌کنند در رشته حفظ به صورت شفاهی و در بعد از ظهر روز چهارم مهرماه برگزار شود.

اعلام نتایج دو هفته پس از آزمون
وی یادآور شد: تلاش خواهد شد تا نتایج نیز ظرف مدت دو هفته بعد از برگزاری آزمون بر روی پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir قرار گیرد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
زهرا
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۶:۵۵
1
0
عالی است
زینب رنجبر دهبنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۶:۳۲
0
0
با سلام چر نمی توانم ثبت نام کنم؟
رویا سب
|
Japan
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۴:۰۴
0
1
با سلام و احترام. برنامه آموزشی عالی دارید. خواهشمند است ترتیبی دهید همه داوطلبان خواهان شرکت در آزمون بتوانند ثبت نام کنند. امکان ثبت نام وجود ندارد. خواهشاً مساعدت فرمائید. با تشکر
یزدانعلی مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۲ - ۱۷:۲۸
0
0
بابااین چه وضعی یه ماه ما سرکاریم با این ازمون الان هم که وقتش شده سایت باز نشد سوالها نیامدتورو خدا اول سایت را درست کنید بعد ازمون بذارید
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۸
0
0
ترویج فرهنگ قرانی باید به بطن خانوادهها نفوذ کند
captcha