لزوم برطرف کردن مطالبات ایثارگران بیش از گذشته
کد خبر: 1436790
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
فرماندار پاکدشت تأکید کرد:

لزوم برطرف کردن مطالبات ایثارگران بیش از گذشته

خبرنگاران افتخاری/ محمد فرخی: قاسمی فرزاد گفت: با وجود فعالیت‌های انجام شده اما هنوز راه‌های نرفته زیادی برای رسیدگی به مشکلات و معضلات جامعه هدف وجود دارد؛ بنابراین لازم است تا در عمل، مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگر بیش از گذشته برطرف شده و نگرانی و دغدغه آنها نیز از میان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لطف‌الله پرندین، مشاور امور ایثارگران استاندار تهران، 15 مردادماه در نشست بررسی مشکلات خانواده‌های شهدا و امور ایثارگران شهرستان پاکدشت گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از خودگذشتگی‌های بسیاری از خود نشان دادند و امروز نوبت ما است تا با خدمت‌رسانی به آنان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های آنان یاد و خاطره این عزیزان را برای همیشه زنده نگه داریم.

وی افزود: مدیران و رؤسای ادارات باید سربازان خط مقدم خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیز مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند. کاهش و رفع مشکلات این قشر و بهبود وضعیت ایثارگران، از اهداف برگزاری این نشست است که باید از آن بهره‌گیری مناسب کرد.

مشاور امور ایثارگران استاندار تهران در پایان با قدردانی از توجه ویژه فرماندار پاکدشت به مسائل خانواده شهدا و ایثارگران، خواستار هم‌افزایی و همکاری بیشتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خدمت به این عزیزان شد.

در ادامه ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جلسه، امنیت امروز را مدیون رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و خواستار ارائه بهترین خدمات به عزیزان شاهد و ایثارگر شد.

وی اظهار کرد: شهرستان پاکدشت در ارتباط با رسیدگی به امور ایثارگران سرآمد دیگر شهرستان‌های استان است و خدمات بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام شده است. بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی و به تعبیر حضرت امام(ره) افضل نهادها است.

طاهرنژاد موضوعاتی چون اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، وضعیت مسکن، وام‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم شاهد و مشکلات ایثارگران در زمینه مسکن را از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این عزیزان برشمرد و با یادآوری وضعیت درمانی خانواده‌های شاهد و ایثارگر افزود: رسیدگی به وضعیت درمانی ایثارگران و جانبازان از دغدغه‌هایی است که باید برطرف شود، بنابراین بهتر است تا گام‌های شایسته دیگری در این حوزه برداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه باید طرح توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور(تکاک) با بهره‌مندی از سرمایه‌های موجود در جامعه و استعدادهای این قشر اجرایی شود، اظهار کرد: طرح تکاک با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و اگر به درستی عملیاتی شود بخش اعظمی از مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر رفع خواهد شد.

در ادامه این جلسه علیرضا قاسمی فرزاد، فرماندار پاکدشت با اشاره به طرح سپاس و ملاقات با خانواده‌های شهدا، گفت: ریاست محترم جمهوری به‌طور مرتب و منظم از خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران بازدید می‌کنند که بیانگر رویکرد دولت در تعظیم و تجلیل از خانواده‌های شهدای عزیز است.

وی ضمن پاسداشت زحمات مادران و پدران شهدا و جانبازان در هشت سال جنگ تحمیلی، بیان کرد: شهدا و خانواده‌های معظم آنان ولی‌نعمتان ما هستند و باید در رفع مشکلات این عزیزان کوشا باشیم.

قاسمی فرزاد با مثبت ارزیابی کردن اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر، گفت: با وجود فعالیت‌های انجام شده اما هنوز راه‌های نرفته زیادی برای رسیدگی به مشکلات و معضلات جامعه هدف وجود دارد؛ بنابراین لازم است تا در عمل، مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگر بیش از گذشته برطرف شده و نگرانی و دغدغه آنها نیز از میان برداشته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان پاکدشت در پایان اظهار کرد: رسیدگی به امور ایثارگان نباید نمایشی باشد و باید خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش، واقعی و برای رضای خدا باشد.

یادآور می‌شود، در ابتدای این جلسه مسائل و مشکلات ایثارگران و خانواده‌های جانبازان و شهدا از جمله بحث اشتغال فرزندان این اقشار، هزینه‌های درمان و سنوات خدمت فرزندان شهدا و ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبالرضا
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۱ - ۱۵:۲۸
0
0
مرد عمل شهیدی
عبالرضا
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۰۱ - ۱۵:۳۲
0
0
بخدا قسم اگر مملکت ما چند نفر مسول مثل حاج آقا شهیدی ریس بنیاد شهید و آقای هاشمی وزیر بهداشت داشته باشد کشور ایران گل میشه آفرین بر این سربازان حقیقی جهادی ولایت
captcha