دوره «تربیت مربی حفظ قرآن» در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 1438269
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
ویژه حافظان؛

دوره «تربیت مربی حفظ قرآن» در استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان مرکزی از برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سلطانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن ویژه حافظان استان خبر داد و گفت: پیرو طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هر ساله دوره تربیت مربی حفظ قرآن زیر نظر سازمان اوقاف در قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره ویژه حافظان استان مرکزی نیز مهرماه امسال از سوی مرکز راهبردی آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌مدت یک هفته در استان قم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان‌ بیان کرد: این دوره در ابتدا به‌صورت غیرحضوری در استان برگزار و افراد علاقه‌مند باید در آزمون اولیه شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب کنند.

سلطانی اظهار کرد: هر داوطلب پس از شرکت در دوره کتبی با کسب حداقل نمره قبولی در آزمون شفاهی نیز شرکت کرده و با حدنصاب نمره قبولی از سوی استان‌ مرکزی به دوره حضوری که در قم برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان افزود: افرادی که دارای شرایط حفظ حداقل سه جزء قرآن، حداقل 18 سال سن و مدرک حداقل دیپلم و تجربه کلاس‌داری داشته باشند می‌توانند جهت ثبت نام به ادارات اوقاف استان و شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان که نمره قبولی را کسب کنند کارنامه ارائه خواهد شد و افرادی که موفق به گذراندن دوره شوند باید به‌مدت دوماه دوره کارورزی را  در محل سکونت خود گذرانده و پس از موفقیت در کارورزی به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: سهمیه استان مرکزی جهت شرکت در این دوره 40 نفر اعلام شده که تاکنون 25 نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی اعلام کرد: علاوه بر این دوره که در استان قم برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده تا یک دوره آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن ویژه حافظان استان با ظرفیت 40 نفر در اراک نیز برگزار شود.

سلطانی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان پس از گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهینامه در طرح تربیت حفظ قرآن با مرکزیت مؤ‌سسات و امامزادگان به‌کارگیری خواهد شد، افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90  با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای گسترش فرهنگ حفظ قرآن همزمان با سطح کشور در استان مرکزی نیز آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار نفر از ابتدای شروع طرح در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به حجم گسترده شرکت‌کنندگان در طرح و استقبال چشمگیر علاقه‌مندان یکی از مسائل قابل توجه کمبود مربی است؛ لذا طرح تربیت مربی حفظ قرآن به‌منظور تأمین نیرو در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان در پایان ضمن دعوت از مربیان قرآن جهت همکاری با این اداره‌کل در طرح تربیت حافظان، اظهار کرد: با توجه به استقبال علاقه‌مندان از طرح نیازمند مساعدت بیشتر مربیان و اساتید قرآنی جهت مشارکت در این طرح با این اداره‌کل هستیم؛ لذا افرادی که حافظ کل و یا بخشی از قرآن هستند جهت شرکت در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن و یا همکاری به این اداره کل مراجعه کنند.

captcha