تغییر ساختار مسابقات قرآن به‌منظور شکوفایی استعدادهای تمام استان‌ها انجام گرفت
کد خبر: 1440341
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
شرفخانی:

تغییر ساختار مسابقات قرآن به‌منظور شکوفایی استعدادهای تمام استان‌ها انجام گرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی: با توجه به اینکه برخی استان‌ها از قدیم‌ در تمام مسابقات قرآن رتبه‌های برتر را کسب می‌کردند و بقیه استان‌ها نیز در کنارشان همیشه ضعیف می‌ماندند، ساختار مسابقات قرآن اوقاف تغییر پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به عدم وجود قاریان بین‌المللی در این استان گفت: دلیل اینکه چرا این استان تاکنون نتوانسته است قاری بین‌المللی داشته باشد را باید مسئولان اوقاف فارس پاسخگو باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی استان‌ها از قدیم‌ در تمام مسابقات قرآن کریم رتبه‌های برتر را کسب می‌کردند و بقیه استان‌ها نیز در کنارشان همیشه ضعیف می‌ماندند، ساختار مسابقات قرآن اوقاف تغییر پیدا کرد.

اشاره به موارد تغییر ساختار مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: با این رویکرد، ساختار تربیت قاری و در کنار آن بحث برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی قرآنی در سازمان اوقاف و در سطح استان‌های مختلف ایجاد و مسابقات منطقه‌ای نیز حذف شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف عنوان کرد: البته این سازمان یک برنامه کلی در بحث قرائت در کشور دارد و در آینده‌ای نزدیک طرح تربیت قاریان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

اجرای طرح تربیت قاریان در کشور

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد به‌وسیله اجرای این طرح شاهد شکوفایی استعدادهای مختلفی در سطح کشور باشیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: در بسیاری از استان‌ها به‌عنوان مثال استان بوشهر، این موضوع تربیت قاریان حل شده است و در استان فارس نیز جهت حل این مسئله باید دوره‌های تخصصی قرائت برگزار شود، همچنانکه این استان از نظر تربیت حافظان خوب عمل کرده است و حافظان خوبی دارد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
بی نام
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۱۱
0
0
اصل تغییر ساختار مسابقات قرآن و توضحیات آقای شرفخانی مورد تأیید و قبول است ولی باید دقت داشت که این حوزه نیازمند کار کارشناسی دقیق و اجرای دقیق‌تر است، مبادا مشکل دوچندان شود!
رضا
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۱۷
0
0
به نظر من تغییر ساختار مسابقات قران اوقاف با هدف حمایت از همه استانها، کار درست و پسندیده‌ای است
ثاقبه
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ - ۰۲:۲۶
0
0
سلام علیکم. امیدوارم این طرح در تمام استانها با کیفیت بالا انجام شود.
captcha