مشکل مالیات مؤسسات قرآنی کماکان غیر قابل حل
کد خبر: 1440914
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

مشکل مالیات مؤسسات قرآنی کماکان غیر قابل حل

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی گفت‌: مؤسسات قرآنی با توجه به نداشتن درآمد و انجام امور فرهنگی هر ساله با مشکل پرداخت مالیات روبرو هستند.

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: کماکان با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی مؤسسات و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی مشکل عدم پرداخت مالیات مؤسسات قرآنی حل نشده است.

وی افزود: تاکنون این دستورالعمل به ادارات مالیات استان‌ها بخشنامه نشده است و کماکان مؤسسات قرآنی با توجه به نداشتن درآمد و انجام امور قرآنی و فرهنگی هر ساله با مشکل پرداخت مالیات روبرو هستند.

فعالیت قرآنی از فعالیت فرهنگی با ارزش‌ و مهم‌تراست

الهی در ادامه گلایه‌های خود ابراز کرد: معافیت مالیاتی مؤسسات فرهنگی در قانون دیده شده است اما مؤسساتی که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند از این معافیت محروم مانده‌اند در صورتی که فعالیت قرآنی از فعالیت فرهنگی با ارزش‌ و مهم‌تر بوده و باید حمایت مالی و معنوی بیشتری از این فعالیت‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی در ادامه اشاره کرد: عدم رعایت این موارد برای مؤسسات قرآنی مشکلی است که مسئولان باید به دنبال راهکاری مناسب و اجرای دقیق آن باشند.

بر اجرای این مصوبه نظارت دقیق‌تری صورت گیرد

وی گفت: مؤسسات قرآنی درآمد آنچنانی ندارند که بخواهند مالیات هم پرداخت کنند. اگر مقرر شده است که این مؤسسات از پرداخت مالیات معاف شوند بهتر است بر اجرای این مصوبه نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

الهی در ادامه افزود: سازمان دارالقرآن که مجوز موسسات قرآنی را صادر می‌کند باید امور این‌چنینی را با دقت رصد کرده و بر اجرای مصوبات و معافیت‌هایی مانند عدم پرداخت مالیات و هزینه آب و برق و گاز تاکید کند.

captcha