الگوی جهاد دانشگاهی برای تربیت فارغ‌التحصیل «بنده مؤمن خدا» است
کد خبر: 1441151
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
حمیدرضا طیبی:

الگوی جهاد دانشگاهی برای تربیت فارغ‌التحصیل «بنده مؤمن خدا» است

گروه جامعه: رئیس جهاد دانشگاهی از طراحی الگوی فارغ‌التحصیل نمونه سخن گفت و عنوان کرد: الگویی را در نظر گرفته‌ایم که اگر بخواهیم یک فارغ‌التحصیل الگو تربیت کنیم، آن فرد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؛ که این برنامه با عنوان «بنده مؤمن خدا» محقق می‌شود.

حمید‌رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت و عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در قالب برنامه‌ پنجم توسعه جهاد دانشگاهی طراحی شده است که بخشی از این فعالیت‌ها مربوط به سازمان‌های فرهنگی از جمله دو خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی یعنی ایکنا و ایسنا است.
وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه نقش فرهنگی جهاد به درستی تعریف شده و برنامه‌های راهبردی برای تحقق اهداف مشخص شده‌اند که مثلاً خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) چه وظایفی در خصوص تحقق این اهداف فرهنگی بر عهده خواهد داشت.
طراحی الگوی فارغ‌التحصیل الگو و نمونه
طیبی در ادامه از طراحی الگوی فارغ‌التحصیل الگو و نمونه نیز سخن گفت و عنوان کرد: الگویی را در نظر گرفته‌ایم که اگر بخواهیم یک فارغ‌التحصیل الگو و نمونه تربیت کنیم، آن فارغ‌التحصیل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. این الگو در هفت موضوع شامل بحث عبادی و مناسک، رشد فردی، خانواده، اخلاق اجتماعی، اشتغال دانش‌بنیان، سیاسی اجتماعی و محیط زیست تعریف شده است.
وی افزود: دانشجویان ما در هنگام فارغ‌التحصیلی باید در همه این زمینه‌ها فضیلت‌هایی را کسب کرده باشند بر همین اساس برای تحقق هر کدام از این جنبه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌کرده‌ایم که کل این برنامه تحت عنوان «بنده مؤمن خدا» در امور عبادی و مناسک، در برابر خودش، در خانواده‌اش، در برابر مردم و ... تدوین شده، اجرایی می‌شود.
وظایف واحدهای جهاد دانشگاهی برای تحقق برنامه «بنده مؤمن خدا» مشخص شده است
طیبی از انجام برنامه‌ریزی مشخص و ترسیم وظایف هر کدام از واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برای تحقق برنامه «بنده مؤمن خدا» سخن گفت و عنوان کرد: برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای تحقق اهداف فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شده است که بخشی از آن بر عهده خبرگزاری ایکنا است.
برقراری ارتباط بیشتر با دانشجویان جهان اسلام
وی افزود: در سند چشم‌انداز جهاد دانشگاهی ارتباط با دانشجویان جهان اسلام به عنوان یکی از اهداف ترسیم شده است و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان فرصت خوبی برای برقراری این ارتباط است به ویژه با دانشجویان جهان اسلام است.

captcha