زیاده‌خواهی جنسی؛ گرفتاری کنونی جامعه/ ازدواج تنها راه حل رفع مسائل جنسی نیست
کد خبر: 1441840
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
بهجت‌پور هشدار داد:

زیاده‌خواهی جنسی؛ گرفتاری کنونی جامعه/ ازدواج تنها راه حل رفع مسائل جنسی نیست

گروه جامعه: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام هشدار نسبت به اینکه زیاده‌خواهی‌های جنسی آسیب بزرگی به زندگی زوجین و خانواده‌ها زده است، تصریح کرد: ازدواج راه حل مسائل جنسی نیست بلکه باید به قناعت جنسی هم فکر کنیم.

حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‎پور، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تحلیل این مسئله پرداخت که چرا بخشی از طلاق‌های صورت گرفته در کشور به دلیل مسائل و مشکلات جنسی بین زوجین است و عنوان کرد: زوجین جوان باید بدانند که ازدواج به معنای باز شدن درهای هر گونه دیدن‌ها و هر گونه شنیدن‌های جنسی نیست.
وی ادامه داد: ازدواج به معنای این است که انسان فقط با طرف محرمش و همسرش امکان کام‌جویی داشته باشد و چشم بر دیگران فرو ببندد و نیاز طبیعی خود را در خانه برطرف کرده و در همین حد قناعت کند.
زیاده‌خواهی جنسی مشکل و گرفتاری کنونی جامعه ما
حجت‌الاسلام بهجت‎پور زیاده‌خواهی جنسی را مشکل و گرفتاری کنونی جامعه ما دانست و اظهار کرد: زیاده‌خواهی‌های جنسی آسیب بزرگی به زندگی زوجین و خانواده‌ها زده است به حدی که آنها گاهی واقعاً نمی‌توانند نیاز جنسی خود را برطرف کنند و زن یا شوهر به سمت تنوع‌طلبی جنسی می‌روند. وقتی کسی پای صحنه‌های نامناسب می‌نشیند، ترانه‌های جنسی گوش می‌کند، مدام در این محیط‌ها سیر می‌کند و ذهنش را مشغول این مسائل می‌کند اگر همسرش هم تلاش کند باز هم به سمت تنوع طلبی روی می‌آورد.
وی ادامه داد: امروزه تهاجم اخلاقی که به جان مردم افتاده موجب شده حتی در خود اروپا و محیط‌هایی که آزادی‌های جنسی در آن وجود دارد نیز لذتی که باید کنترل شود را به سمت تنوع‌طلبی پیش برود.
این عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هشدار داد: اگر ما هم در کنار این فضاهای تنوع طلبانه قرار بگیریم دیگر با حضور همسرمان نیز این نیازهای ایجاد شده پوشش داده نمی‌شود و شرایطی را فراهم خواهد‌کرد که قابل کنترل نباشد و نتوانیم زندگی را در چارچوبی که باید مدیریت کنیم.
ازدواج تنها راه حل مسائل جنسی نیست/ باید به قناعت جنسی هم فکر کنیم
وی توصیه اکید کرد که ازدواج تنها راه حل مسائل جنسی نیست، بلکه باید به یک قناعت جنسی هم فکر کنیم و زوجین باید نسبت به قناعت جنسی هم توجه و تأمل داشته باشند و بدانند این طور نیست که پس از ازدواج مجاز باشند در هر محیط و صحنه‌ای حضور داشته باشند.
حجت‌الاسلام بهجت‌پور به آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص رابطه غیر مجاز با جنس مخالف در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: این آمار که نشان دهنده رخ دادن روابط خارج از خانواده خانم‌ها و آقایان متأهل است نشان می‌دهد که در جامعه دچار زیاده خواهی و تنوع طلبی جنسی شده‌ایم و این تنوع‌طلبی هم موجب شده است که حتی این افراد به همسران خود قانع نشوند.
برای انحراف جنسی افراد نباید توجیهاتی را بیرون از وجود خودشان جست‌وجو کنند
وی تصریح کرد: باید بر روی این مسئله کار دقیق فرهنگی انجام شود. در اینگونه مسائل نکته مهم و اساسی این است که اصولاً اصلاح رفتار جنسی در جامعه و افراد به این معنا نیست که مخاطبان را مسئول وضع پیش آمده بدانیم. اولین و اصلی‌ترین افراد برای اصلاح مسائل جنسی، خود افراد هستند یعنی برای انحراف جنسی افراد نباید توجیهاتی در بیرون از وجود خودشان جست‌وجو کنند. بخش زیادی از توجیهات گاهی به گونه‌ای بیان می‌شود که گویا خود فرد هیچ مسئولیتی ندارد و یک موجود مجبور است که چون شرایط ایجاب کرده به گناه کشیده شده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یکی از افتخارات تربیت دینی را این مسئله عنوان کرد که بر اساس اندیشه اسلامی حتی اگر شرایط، شرایط نامناسبی باشد، محیط خانه ناآرام و ناسالم باشد و فرد در فضایی قرار بگیرند که تحت فشار جنسی قرار باشد، باز می‌تواند خود را نگه داشته و حفظ کند. 

خودکنترلی، خودکنترلی و باز هم خود کنترلی
وی تصریح کرد: خود افراد می‌توانند و باید خود را مسئول کنترل خود بدانند حتی اگر همسر آنها به درستی به وظیفه خود عمل نکند و حتی اگر محیط اجتماعی و فرهنگی ناسالم باشد. یکی از نقطه‌های قوت اسلام و ادیان الهی این است که خود فرد را مسئول می‌دانند و بر روی خود کنترلی و مدیریت خود، برنامه‌های محوری را متمرکز کرده‌اند.
بهجت‌پور به شرایطی که فرد دچار اشتباه می‌شود نیز اشاره و عنوان کرد: در شرایطی که فرد دچار اشتباه در روابط و رفتار جنسی می‌شود نیز اسلام وی را به توبه و بازگشت و مأیوس نشدن فرا می‌خواند و از محیط خانواده و اجتماع انتظار دارد که اگر فرد خواهان بازگشت به زندگی سلام و زندگی پاک است به او کمک کنند.
وی در پایان گفت: تمرکز بر روی خودکنترلی و خود مدیریتی در مسائل جنسی باید جدی گرفته شود و در تبلیغات فرهنگی بر روی این مسئله باید به دقت کار شود.

captcha