استاد مولایی مبدع آموزش قرآن به سبک نوین و تجوید استدلالی است
کد خبر: 1441901
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
پرهیزکار:

استاد مولایی مبدع آموزش قرآن به سبک نوین و تجوید استدلالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ بین‌المللی قرآن کریم ضمن ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت استاد مولایی، گفت: ایشان مبدع آموزش قرآن به سبک نوین و تجوید استدلالی و تحقیقی است.

شهریار پرهیزکار، حافظ کل قرآن کریم و از شاگردان استاد مولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: استاد مولایی، قدیمی‌ترین استاد قرآنی کشور است که آموزش قرآن را به سبک نوین و نه سبک‌های سنتی قدیمی که در هیئت‌ها و جلسات قرآنی بود، راه‌اندازی کرد که این سبک شباهت بیشتری به سبک مصری‌ها داشت.
وی با بیان اینکه استاد مولایی یک تجوید استدلالی و تحقیقی همراه با مطالعاتی که خودش داشت در کشور راه‌اندازی کرد، افزود: شاگردانی که استاد مولایی تربیت کرد در آینده قاریانی در سطح بسیار بالا و در حد استانداردهای جهانی شدند که تلاوت قرآن را در حد استانداردها و ملاک‌های تلاوت قرآن کریم در جهان اسلام، انجام می‌دادند.

استاد مولایی خستگی‌ناپذیر، باحوصله و خوشرو بود
پرهیزکار ادامه داد: استاد مولایی، بسیار خستگی‌ناپذیر، باحوصله و خوشرو بود. چیزی که در کلاس‌های استاد مولایی نمود زیادی داشت این بود که استاد در کلاس‌ها و جلسات قرآنی خود تشویقات پی‌درپی و مستمری داشت و اگر پیشرفتی مشاهده می‌کرد و می‌دید که قرآن‌آموزان کار را با جدیت دنبال می‌کنند و در کار خود نیز موفق هستند آنها را مورد تشویق فراوان قرار می‌داد؛ این تشویق‌ها هم لفظی و مالی بود که تأثیرات زیادی بر روی قرآن‌آموزان داشت.
وی با بیان اینکه استاد مولایی در جلسات و کلاس‌های قرآن همواره خوش صحبت و خو‌ن‌گرم بود، گفت: جلسات معمولی ما با استاد گاهی اوقات تا پنج ساعت طول می‌کشید و در ماه مبارک رمضان نیز هر شب به جلسات استاد می‌رفتیم که این جلسات نیز بعد از افطار آغاز و تا بعد از سحر ادامه داشت. استاد مولایی از آغاز تا پایان این جلسه کنار شاگردان می‌نشست.
شرکت همزمان در جلسات قرآن استادان مروت و مولایی

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم درباره آشنایی خود با جلسات قرآن استاد مولایی گفت: زمانی که تصمیم به حفظ و یادگیری قرائت قرآن گرفتم ابتدا در جلسات استاد مروت شرکت می‌کردم و پس از اینکه چندسالی با استاد مروت بودم استاد گفتند که به جلسات استاد پورفرزیب(استاد مولایی) هم بروم که بعد از آن با جلسات استاد مولایی آشنا شدم؛ از آن پس به همراه سه نفر از دوستان دیگرم، دو شب در هفته در جلسات استاد مروت و دو شب در هفته نیز در جلسات استاد مولایی حاضر می‌شدم و به این دلیل که قصد حفظ قرآن را داشتم استاد مولایی یک وقت ویژه برای ما اختصاص می‌داد.
وی در ادامه عنوان کرد: هرچند که استاد مولایی حافظ قرآن نبود اما مشاور و تشویق‌کننده خیلی خوبی بود و برای قرآن‌آموزان خود خیلی وقت می‌گذاشت؛ جلسات استاد مولایی برای ما بسیار شیرین، جذاب و دل‌چسب بود و هیچگاه از این جلسات خسته نمی‌شدیم. در آن سال‌ها با اینکه سن‌مان کم بود اما مایل بودیم در هر صورت مرتب در جلسات استاد مولایی بمانیم و جلسات را زود ترک نکنیم.

بیشتر قاریان معروف از شاگردان استاد مولایی هستند
پرهیزکار ادامه داد: جلسات قرآن استاد مولایی به هیچ عنوان خسته‌کننده نبود و در حال حاضر نیز بیشتر افرادی که از قاریان معروف هستند به خصوص تهرانی‌ها، از شاگردان استاد مولایی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر از 10 سال در جلسات قرآن استاد مولایی حضور داشته‌ام، عنوان کرد: همین شرکت در جلسات قرآن استاد و بودن در کنار ایشان، برای ما بسیار آموزنده بود؛ پس از اینکه برای 10 سال مستمر در جلسات استاد مولایی بودم پس از آن نیز گاهی اوقات به جلسات استاد می‌رفتم و هیچگاه جلسات ایشان را رها نکردم.
پرهیزکار ادامه داد: استاد مولایی به این دلیل که می‌دانست، بنده علاوه بر قرائت قرآن، حفظ قرآن را نیز انجام می‌دهم لطف ویژه‌ای به من داشت و همه تشویقاتی که طی آن سال‌ها از طرف استاد صورت می‌گرفت برایم پر از خاطره است.
برگزاری مسابقات قرآنی ـ مردمی در سال 56 توسط استاد مولایی

این حافظ کل قرآن کریم افزود: سال 56 مسابقات قرآن به صورت مردمی و با همت استاد مولایی برگزار شد که این مسابقات برایم به یادماندنی بود؛ در مقابل، مسابقاتی که رژیم شاه می‌گذاشت و ما شرکت نمی‌کردیم. استاد مولایی مسابقاتی را ترتیب داد که در مسجد لاله‌زار تهران برگزار شد و این مسابقات خیلی خوب بود؛ بنده در بخش زیر 16 سال این مسابقات اول شدم. این مسابقات در واقع اولین مقام رسمی کشوری بود که به دست آوردم و برایم خاطره خوبی رقم خورد.
وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای استاد پورفرزیب(استاد مولایی) که از 17 مردادماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مهر بستری است از مردم و جامعه قرآنی خواست تا برای بهبود وضعیت استاد مولایی دعا کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رهگذر
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۱۱:۳۱
0
0
خوب بود
خادم قرآن:
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۱۴:۰۱
0
0
تشکر از شما برای مصاحبه‌ای که با استاد پرهیزکار انجام دادید؛ انشا‌الله که با دعای جامعه قرآنی، استاد مولایی نیز سلامت کامل خود را به دست آورند.
بازرگان
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۱۴:۲۶
0
0
اخلاق قرآنی استاد مولایی و بی توجهی ایشان به زخارف دنیوی می باید الگوی تمامی قرآنیان واقع گردد.از پروردگار متعال سلامتی عاجل برای ایشان خواهانیم.
captcha