فعالیت ۸۰ مؤسسه قرآنی در همدان
کد خبر: 1442377
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

فعالیت ۸۰ مؤسسه قرآنی در همدان

گروه اجتماعی: ۸۰ مؤسسه قرآنی، ۵۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری، ۱۰ باب مجتمع فرهنگی و ۸۰ باب کتابخانه عمومی زیر نظر اداره ارشاد همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان شنبه، اول شهریور در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: حضور چهره‌های نامدار در عرصه‌های ملی و فراملی در همدان که الگوهای مناسبی در رشته‌های تخصصی خود به حساب می‌آیند، فرصتی مغتنم برای اهالی استان است.

وی افزود: همدان خاستگاه افردای چون بوعلی‌سینا، باباطاهر، میرسیدعلی همدانی، سید‌جمال‌الدین اسدآبادی، میر‌رضی‌الدین آرتیمانی، آخوند ملاعلی همدانی و سایر بزرگان است که نمونه‌های برجسته و پرورش‌‌یافتگان در این سرزمین هستند و گواه فرهنگ و هنر استان است.

عبادی اضافه کرد: 1100 مرکز فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و سینمایی با مدیریت بخش خصوصی در استان همدان فعال است که 100 انجمن فرهنگی ـ هنری با بیش از 20 هزار عضو فعال در استان همدان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد همدان عنوان کرد: برنامه‌های ارشاد اسلامی با تأکید بر اسناد بالادستی برنامه‌های دولت تدبیر و امید، دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبری تدوین شده و به‌دنبال ساماندهی تشکل‌های مردمی و واگذاری امور به اهالی فرهنگ و هنر است.

عبادی عنوان کرد: همچنین به‌دنبال فعالیت‌های پر عمق مبنی بر عقلانیت و تجارب گذشته هستیم، پیگیری و اجرای اصول فرهنگی اعتدال، دائمی کردن فعالیت‌های فرهنگی، تمرکز‌زدایی از مرکز استان و برقراری عدالت در سراسر استان، برگزاری برنامه‌های ملی، جلوگیری از هدر‌رفت برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های ارشاد همدان است.

وی ابراز کرد: همدان می‌تواند پایه‌گذار برنامه‌های فرهنگی باشد و در این راستا تلاش شده تا برنامه‌‌های فرهنگی و هنری استان در مرکز شهرستان‌ها و برنامه‌‌های بین‌‌المللی در مرکز استان انجام شود.

captcha