حضور کارکنان وزارت ارشاد در سومین دوره مسابقات قرآن «تسنیم»
کد خبر: 1443581
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

حضور کارکنان وزارت ارشاد در سومین دوره مسابقات قرآن «تسنیم»

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات قرآن تسنیم در دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی خواجوند، معاون دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر شرکت دستگاه‌های فرهنگی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دعوت به عمل آمده است تا کارکنان این دستگاه و خانواده‌هایشان در مسابقات قرآن تسنیم شرکت کنند.
علی خواجوند با بیان اینکه سومین دورۀ مسابقات قرآن تسنیم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم (سبک زندگی اسلامی) توسط سازمان دارالقرآن‌ برگزار می‌شود، افزود: زمان ثبت نام از 10 شهریور ماه لغایت 20 مهرماه 93 و از طریق دستگاه‌های فرهنگی خواهد بود.
وی با عنوان اینکه این مسابقات در دو مرحلۀ استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: زمان برگزاری مرحلۀ استانی چهارم و پنجم دی ماه 93 و زمان برگزاری مرحلۀ کشوری، 29 و 30 بهمن ماه است که مکان برگزاری آن متعاقباً اعلام می‌شود.
خواجوند در بخش دیگری از سخنانش به رشته‌های این مسابقات اشاره کرد و گفت: در مرحلۀ استانی در گروه الف که برای کارکنان، همسران و فرزندان دارای دیپلم و بالاتر(بالای 18 سال) دستگاه‌های فرهنگی است، رشته‌های حفظ موضوعی شامل 40 موضوع قرآنی با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، قرائت به روش تدویر (ترتیل)، فصیح‌خوانی قرآن و نماز و مفاهیم (با رویکرد سبک زندگی اسلامی) در نظر گرفته شده است؛ گروه ب نیز شامل فرزندان پایین دیپلم و در حال تحصیل (زیر 18 سال) است که این افراد می‌توانند در رشته‌های حفظ 10 سوره، 20 سوره و 30 سوره از آخر قرآن کریم، حفظ یک جزء و فصیح خوانی قرآنی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مرحلۀ کشوری، شامل گروه الف است و همۀ رشته‌های این گروه، به جز فصیح‌خوانی قرآن و نمازداری مرحلۀ کشوری است، افزود: متقاضیان می‌توانند علاوه بر شرکت در یکی از رشته‌های حفظ یا قرائت، در رشتۀ مفاهیم نیز به طور جداگانه ثبت نام نمایند. 
معاون تبلیغ و ترویج یادآور شد: به رتبه‌های اول تا سوم هر یک از گروه‌ها، هدایای نقدی به مبلغ یک الی شش میلیون ریال تعلق می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نخستین سالی است که این آزمون بین کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت و روابط عمومی و امور اداری وزارت متبوع، متقاضیان استانی می‌توانند از 10 شهریور با مراجعه به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایت تلاوت، فرم ثبت نام را تکمیل و به ادارات کل تحویل نمایند تا پس از تأیید نهایی توسط دفتر تبلیغ و ترویج به سازمان دارالقرآن ارسال شود.
خواجوند افزود: کارکنان سایر معاونت‌ها و واحدهای ستادی نیز می‌توانند فرم ثبت نام را پس از دریافت از سایت و تکمیل به روابط عمومی تحویل دهند.
وی با بیان اینکه تمامی اطلاعات مرتبط با این آزمون از طریق سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترس خواهد بود، افزود: پوسترها مسابقۀ تسنیم نیز متعاقباً برای استان‌ها ارسال می‌شود.

یادآور می‌شود سومین دورۀ مسابقات قرآن تسنیم با هدف ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در سطح مدیران، کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آنها و نیز ایجاد ارتباط و انس بیشتر با قرآن کریم با حضور 33 دستگاه فرهنگی کشور در دی ماه 93 برگزار می‌شود.

captcha