تلاش فعالان دینی در جستجوی زندگی مسالمت‌آمیز باشد
کد خبر: 1443616
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
رئیس امور خاورمیانه در کلیسای روسیه:

تلاش فعالان دینی در جستجوی زندگی مسالمت‌آمیز باشد

شعب خارجی: «سرگی زواناریو» گفت: تلاش تمام فعالان دینی باید برای رسیدن به زندگی مسالمت‌آمیز باشد؛ بر همین اساس کلیسای ارتودکس روسیه هم به دور از هرگونه نژادپرستی وارد این عرصه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پرتو ییری و سرگی زواناریو، رئیس امور خاورمیانه در کلیسای روسیه در نشست تخصصی نهمین دور از گفت‌وگوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتودوکس روسیه روز گذشته، سه‌شنبه، چهارم شهریور، گفت: منطقه خاورمیانه از نظر منطقه و تعدد ادیان برای خیلی از کشورها حائز اهمیت است.

سرگی زواناریو در ادامه افزود: یکی از جذابیت‌هایی که خاورمیانه برای سایر کشورها دارد، منابع طبیعی آن است که خیلی از کشورها دوست دارند این منابع را به دست بیاورند و این باعث شده که جنگ و حوادث تاریخی بسیار زیادی در این منطقه رخ دهد. ما باید تلاش خود را بر این بگذاریم که مردم با هم یک رابطه‌ صلح‌آمیز داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از درگیری‌های خاورمیانه مسئله‌ فلسطین و اسرائیل است که ما همواره به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای حل این بحران هستیم. در ابتدای قرن بیستم خاورمیانه به یک منطقه‌ ناامن تبدیل شد و همان‌گونه که گفتم، منابع طبیعی این منطقه یکی از عواملی است که ناامنی را برای مردم آن به همراه دارد و یک سری از کشورهای اروپایی با متهم کردن کشوری همچون عراق، به کشتار سلاح جمعی وارد این منطقه شد و ما از تمام مردم دنیا می‌خواهیم که جنگ را در این مناطق متوقف کنند و سازمان ملل باید اقداماتی اتخاذ کند تا امنیت باز هم در این مناطق فراهم شود.

یادآور می‌شود، نهمین دور از گفت‌وگوهای دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتودکس روسیه با موضوع اصلی «اهمیت و راه‌های تقویت همکاری و تفاهم بین اسلام و مسیحیت ارتدکس» از روز دوشنبه، سوم شهریور، در محل این سازمان آغاز به کار کرد.

همچنین، نشست‌های تخصصی این گفت‌وگوها با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی به مدت دو روز ادامه پیدا کرد که روز گذشته سه‌شنبه، چهارم شهریور با صدور بیانیه مشترک به پایان رسید.

captcha