مرمت ۱۵ نسخه خطی قرآن/ میراث فرهنگی اعتبار لازم را تأمین می‌کند
کد خبر: 1443687
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
رئیس موزه ملی قرآن کریم اعلام کرد:

مرمت ۱۵ نسخه خطی قرآن/ میراث فرهنگی اعتبار لازم را تأمین می‌کند

گروه ادب: حجت‌الاسلام صابری گفت: برخی از نسخ خطی را مرمت کرده‌ایم و ۱۵ نسخه خطی قرآن نیز از این موزه به صورت اضطراری نیازمند مرمت هستند که با تعیین کارشناسان از سوی اداره‌کل موزه‌ها این اقدام صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری، رئیس موزه ملی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فعالیت‌هایی که این موزه در حوزه مرمت نسخ خطی در دست انجام دارد، عنوان کرد: برخی از آثار را مرمت کرده‌ایم و 15 جلد دیگر از نسخ خطی قرآن کریم را نیز در دست مرمت داریم.
وی با بیان این مطلب افزود: در این راستا موزه ملی قرآن کریم آمادگی خود را برای مرمت نسخ خطی قرآن کریم به اداره‌کل موزه‌ها اعلام کرده است و این اداره‌کل باید اعتبار مورد نیاز برای این اقدام را در اختیار موزه ملی قرآن بگذارد.
حجت‌الاسلام صابری اظهار کرد: کارشناسانی که به مرمت نسخ می‌پردازند برای انجام این اقدام به موزه ملی قرآن کریم می‌آیند و کار خود را در اینجا انجام می‌دهند.
به گفته وی، 15 جلد از نسخ خطی که در موزه ملی قرآن کریم وجود دارد، به صورت اضطراری نیازمند مرمت هستند و از این رو برای مرمت آنها اقدام می‌شود. مرمت نسخی که متعلق به دیگر موزه‌ها هستند توسط این موزه انجام نخواهد شد.
رئیس موزه ملی قرآن کریم درباره اینکه کدام کارشناسان برای مرمت نسخ خطی قرآن اقدام می‌کنند، افزود: کارشناسان موزه ملی قرآن این کار را انجام نمی‌دهند، بلکه کارشناسانی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور طرف قرارداد هستند، این کار را انجام خواهند داد.
وی همچنین درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای این اقدام یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته می‌شود.
حجت‌الاسلام صابری اظهار کرد: در این راستا کارشناسان ابتدا آثار را مورد بررسی قرار می‌دهند و میزان آسیب‌دیدگی را ارزیابی می‌کنند و بر اساس آن، هزینه مورد نیاز برای مرمت را تعیین می‌کنند. سپس میزان اعتبار برآورد شده را به اداره‌کل موزه‌ها ابلاغ می‌کنند تا آنان برای پرداخت هزینه اقدام کنند.

captcha