زبان فارسی در مدارس پاکستان تدریس شود
کد خبر: 1443958
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
رضیه اکبر:

زبان فارسی در مدارس پاکستان تدریس شود

گروه اندیشه: استاد دانشگاه‌های اسلام آباد پاکستان گفت: با توجه به اهمیت زبان فارسی و اینکه زبان فارسی زبان نیکان و بزرگان این سرزمین است بر این اساس به منظور جلوگیری از فراموشی آن، باید در مدارس پاکستان تدریس شود.

رضیه اکبر، استاد دانشگاه‌های اسلام آباد پاکستان روز چهارشنبه، 5 شهریورماه در حاشیه همایش انجمن بین‌المللی زبان و ادب فارسی در بجنورد، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته زبان فارسی در مدارس پاکستان تدریس می‌شد اما در حال حاضر زبان فارسی در در این کشور تدریس نمی‌شود.
وی گفت: با توجه به اهمیت زبان فارسی و اینکه زبان فارسی زبان نیکان و بزرگان این سرزمین است بر این اساس به منظور جلوگیری از فراموشی آن، باید در مدارس پاکستان تدریس شود.
وی با ذکر اینکه در این عصر آشفته، بیش از هر زمان دیگری به ترویج زبان فارسی احتیاج است، ادامه داد: ترویج و گسترش زبان فارسی به سبب آشنایی با نیاکان و مطالعه آثار آنان، ضروری است.
اکبر با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی در بجنورد، افزود: برگزاری این همایش فرصتی برای بیان و آشنایی با احساسات و عواطف خواهران و براداران ایرانی است.
وی با تأکید بر برگزاری مداوم برنامه‌هایی از این قبیل، افزود: برپایی همایش‌های زبان و ادبیات فارسی برای معرفی این حوزه به همگان مهم بوده و همچنین برگزاری این همایش چه در ایران و چه در دیگر کشور ها لازم است.
به گزارش ایکنا، همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور بجنورد از امروز با شرکت 10 کشور خارجی آغاز به کرده است.

captcha