۵۰ کرسی تلاوت قرآن در جوار امام هشتم(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 1444018
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
همزمان با دهه کرامت؛

۵۰ کرسی تلاوت قرآن در جوار امام هشتم(ع) برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: ۵۰ کرسی تلاوت کلام الله مجید با حضور قاریان ملی و بین‌المللی همزمان با دهه کرامت در رواق‌های غدیر، امام خمینی(ره) و دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار می‌شود.

مهدی لسانی، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری 50 کرسی تلاوت کلام الله مجید با حضور قاریان ملی و بین‌المللی همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: این محافل در نوبت صبح و عصر در رواقَ‌های غدیر، امام خمینی(ره) و دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی اشاره به برگزاری دو برنامه ترتیل قرآن در رواق‌های امام خمینی(ره) و غدیر هر روز پس از اقامه نماز صبح، افزود: همچنین ساعت 16:30 الی 17:30 در رواق امام خمینی(ره) اجرای ترتیل یک جزء قرآن کریم را خواهیم داشت.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برگزاری دو محفل انس با قرآن ویژه این ایام سخن گفت و ابراز کرد: همچنین محفل انس با قرآن ویژه عموم زائران و مجاوران رضوی همه روزه ساعت 17:30 الی 18:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، بانوان نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از محفل انس با قرآن هفتم و 14 شهریورماه، ساعت 8:30 الی 11:30 به دارالقرآن الکریم حرم رضوی مراجعه کنند.

لسانی با اشاره به قاریان این محافل، عنوان کرد: حمید شاکرنژاد، محسن حسنی‌کارگر، جواد پناهی‌طوسی، جواد کاشفی، حمیدرضا احمدی‌وفا، حمیدرضا عباسی، محمدمشمول، سعید طوسی و هادی صلح‌جو از جمله این قاریان هستند.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی و حدیثی توسط این اداره خبر داد و بیان کرد: کریمه اهل بیت(ع)، امام رئوف(ع)، شکوه هشتم، در محضر قرآن و از قرآن بپرس از جمله این مسابقات هستند که ویژه عموم زائران و مجاوران رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به‌ ویژه‌برنامه جنگ قرآنی برای کودکان و نوجوانان زائر و مجاور رضوی اشاره و اظهار کرد: اجرای جنگ قرآنی در قالب قصه‌گویی، نمایش، سرود، دکلمه و ...، با هدف جذب کودکان و نوجوانان به برنامه‌‌های قرآنی و علاقه‌مند کردن آنان به یادگیری قرآن از دیگر برنامه‌های این ایام است.

لسانی بیان کرد: کتاب امام رضا(ع) و زندگی محصول تولید شده معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی است که در این ایام بین فراگیران آستان قدس رضوی و زائرانی که از برنامه‌های آموزشی این اداره استفاده می کنند، توزیع خواهد شد. 

captcha