حرکت‌های تکفیری درصدد تخریب نقش زیارت است/ ضرورت تبیین فلسفه و ابعاد زیارت
کد خبر: 1445193
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
شرفخانی:

حرکت‌های تکفیری درصدد تخریب نقش زیارت است/ ضرورت تبیین فلسفه و ابعاد زیارت

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بر ضرورت بیان هنرمندانه برخی سنت‌های غلط در ارتباط زیارت تاکید و تصریح کرد: این خرافات باید بیان شوند اما نحوه هنرمندانه و منطقی آن بسیار حائز اهمیت است در غیر این صورت آسیب‌های بیشتری بر جای می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت ایام تکریم و بزرگداشت امامزادگان، بر ضرورت فراگیری آداب زیارت مطلوب و عقلانی که سبب بهانه دادن به دست دشمنان کوردل وهابی نشود، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زیارت باید با آداب خاص خود همراه باشد اظهار کرد: زیارت در مرحله اول به ائمه معصومین(ع) تعلق دارد بنابراین تمام نهادهای فرهنگی باید زمینه ارائه آموزه‌های مرتبط با زیارت صحیح، فعالیت‌های تبلیغی داشته باشند.

حجت‌الاسلام شرفخانی به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتباط با فعالیت‌های تبلیغی مرتبط با آموزش آداب زیارت به عنوان متولی امامزادگان اشاره و عنوان کرد: مبلغانی که از سوی این سازمان بنا به مناسبت‌های مختلف به شهر‌ها و روستاها اعزام می‌شوند موضوع فلسفه زیارت، چگونگی زیارت، آسیب‌های زیارت و برخی خرافاتی که در زمینه زیارت مطرح است را مورد بررسی قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار مشارکت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تبیین موضوع زیارت شد و گفت: حرکت‌های تکفیری در جهان درصدد تخریب نقش زیارت است و صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای مردمی و عمومی می‌تواند در این شبهه زدایی و بیان فلسفه و ابعاد زیارت مؤثرعمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی تکریم امامزادگان را تکریم وحدانیت دانست و گفت: باید مردم را آگاه کرد که امامزادگان واسطه فیض هستند و هدف نزدیک شدن به قرب الهی به واسطه این اولیا الهی است.

وی بر ضرورت بیان هنرمندانه برخی سنت‌های غلطی که در ارتباط با زیارت در جامعه مطرح شده است تاکید و تصریح کرد: این خرافات و بدعت‌ها باید بیان شوند اما نحوه هنرمندانه و منطقی آن بسیار حائز اهمیت است در غیر این صورت آسیب‌های بیشتری بر جای می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی ادامه داد: مردم به برخی امور اعتقاد دارند و نباید نسبت به اعتقاد آنان شبهه ایجاد کرد بلکه باید کمک کرد تا اعتقادات آنان تصحیح شود.

captcha