نیازمند انسجام بیشتری در حوزه آموزش عمومی قرآن هستیم
کد خبر: 1445373
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کفاش:

نیازمند انسجام بیشتری در حوزه آموزش عمومی قرآن هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زین پس ورود جدی‌تری در حوزه آموزش عمومی قرآن خواهیم داشت بر انسجام بیشتر بین نهادهای عضو کمیسیون آموزش عمومی منشور توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد.

حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به پنجمین سالگرد تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: این منشور که با هدف هماهنگ کردن فعالیت‌های قرآنی کشور و انسجام در تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های قرآنی به تصویب رسیده و براساس آن شورای توسعه فرهنگ قرآنی به اجرای این منشور می‌پردازد برای شروع، کار بسیار مفید و خوبی است.
قائم مقام کمیسیون آموزش عمومی قرآن افزود: این منشور به این دلیل که هماهنگی فعالیت‌های قرآنی، بالا بردن سطح فعالیت‌های قرآنی و تصمیم‌گیری در حوزه امور قرآنی را در دستور کار خود قرار داده کار ارزشمندی است اما اینکه آیا این منشور در جامعه قرآنی جاافتاده و آیا موفق بوده است؟ نیازمند بررسی و کار بیشتری دارد.

منشور توسعه فرهنگ قرآنی به لحاظ تصمیم‌گیری در حوزه قرآن مؤثر خواهد بود
وی ادامه داد: منشور توسعه فرهنگ قرآنی در صورتی که به خوبی اجرا شود به لحاظ بالا بردن سطح تصمیم‌گیری در حوزه فعالیت‌های قرآنی بسیار موثر خواهد بود؛ به هر حال اصل کار مفید است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: اعتباراتی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی سال‌های گذشته جذب کرده، خوب است و همین که شورای عالی انقلاب فرهنگی هم درگیر این موضوع شده خیلی خوب بوده است اما باید قدم‌های محکم‌تری برای اجرایی شدن این منشور برداشته شود.
کفاش در این بخش از سخنان خود با یادآوری اینکه مسئولیت کمیسیون آموزش عمومی قرآن برعهده آموزش و پرورش است، گفت: کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال جاری با ریاست وزیر آموزش و پرورش در سه جلسه برای پیگیری توافقات قبلی و ارائه گزارش‌ برگزار شده است که در جلسات، گزارشی از فعالیت‌ کمیسیون در سال‌های گذشته و عملکرد دستگاه‌ها گرفته شده است.
وی با یادآوری اینکه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال جاری مجدد احیا شده است، عنوان کرد: البته این کمیسیون نقص‌هایی هم دارد به ویژه در بخش اعتبارات که فقط یک بار اعتبارات به این کمیسیون داده شده و بعد متوقف شده است.

کفاش در این بخش از سخنان خود ادامه داد: به نظر می‌رسد در دوره جدید بتوانیم ورود جدی‌تری به حوزه آموزش عمومی قرآن داشته باشیم و تحقق این امر، نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش یادآور شد: بنا داریم فعالیت‌های حوزه آموزش عمومی قرآن را قوت دهیم که البته طی توافقی که با سازمان دارالقرآن الکریم برای آموزش عمومی معلمان در دوره دبستان و پیش دبستانی خواهیم داشت امیدواریم این هدف هر چه زودتر محقق شده و بتوانیم یک گام اساسی در حوزه آموزش عمومی قرآن برداریم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جوادی میاندوآب
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ - ۰۹:۲۳
0
0
انسجام بین اتحادیه های قرآنی و موسسات قرآنی سازمان دارالقرآن با آموزش و پرورش باید باشه چون همشون در امور قرآنی دارند یک کار مشتکر را انجام می دهند اون هم آموزش باید بهترین شیوه های آموزش قرآن بین همه این نهادها مشتکر باشه تا هرکشس هر جا مراجعه کرد بهترین آموزش ها را فرا بگیره
خادم قرآن
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ - ۱۵:۵۳
0
0
امیدوارم کمیسیون آموزش عمومی قرآن که در برگزاری جلسات فعال است خروجی خوبی هم داشته باشد و هر چه زودتر اثرات آن را در ارتقای سطح آموزش عمومی قرآن کشور ببینیم
صابر
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۸:۳۵
0
0
از زمان تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی چه تحولی در حوزه فعالیت‌ های قرآنی رخح داده؟
captcha